سه‌شنبه 1 خرداد 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی 24 ساعت گذشته در کشور 4هزار و 907 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 شناسایی شدند و متاسفانه 120 تن نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.

فاز سوم طرح آزمایشی واکسن ایرانی برکت که از روز شنبه 15 خردادماه سال جاری آغاز شده بود در استان بوشهر نیز همچون 5 شهر دیگر کشور (تهران، کرج، مشهد، شیراز و اصفهان) در حال انجام است. داوطلبان مشارکت در این طرح پیش‌تر از طریق سامانه تلفنی 4030 و یا سامانه پیام‌رسان آی گپ (10#4030) نام‌نویسی کرده بودند که بعد از انجام یک سری آزمایش‌ها برای شرکت در این طرح پذیرفته شده و تاریخ حضور آنان جهت...

بنیانگذار دانشکده محیط زیست، با بیان اینکه 50 درصد مدیریت محیط زیست هر کشور در دست مردم است، یادآور شد: اگر مردم با محیط زیست باشند، شاهد حفاظت از آن هستیم.

مراسم احیای بوستان اکو با حضور سفرای کشورهای عضو و رئیس موسسه فرهنگی اکو در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد (بوستان اکو) برگزار می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با اشاره به اینکه همه اقدامات به صورت فوری برای نجات فلامینگوها در تالاب بختگان انجام شده است، گفت: مردم محلی در نجات فلامینگوها مشارکت داشتند و فلامینگوها در خشکی این تالاب آسیب جدی ندیدند.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از امروز تا اواخر هفته گردوخاک همراه با وزش باد در برخی نقاط استان مهمان خواهد بود.

رییس پلیس راهور ناجا از اجرای طرح ترخیص خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های سراسر کشور خبر داد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک ازشناسایی و محکومیت عامل سوزاندن اراضی زراعی در قرچک خبر داد و گفت: آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی جرم است.

در سانحه برخورد دو قطار که صبح دوشنبه (17 خرداد) در جنوب پاکستان رخ داد، بیش از 30 نفر جان خود را از دست دادند و ده‌ها نفر نیز زحمی شدند. برخی منابع محلی تعداد مصدومان را 100 نفر اعلام کرده‌اند. طبق اظهارات پلیس پاکستان، احتمال افزایش تلفات حادثه نیز وجود دارد.

معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، ادعای مغناطیسی شدن بدن انسان بر اثر تزریق واکسن‌های کرونا را به صورت علمی بررسی و آن را رد کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، ابراز امیدواری کرد عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح ثامن در محل تقاطع بزرگراه شهید نجفی رستگار با بزرگراه امام رضا (ع) تا پایان تابستان سال جاری به اتمام برسد.

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، تاکید کرد: رسیدگی به اعتراضات نامزدهای انتخابات شوراها نسبت به بررسی صلاحیت آن ها به اتمام رسیده و از بیستم خرداد فرصت تبلیغات آغاز خواهد شد.

اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی و روز جهانی محیط زیست و در راستای عمل به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست و برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران، سومین دوره مسابقه عکاسی تنوع زیستی تهران را برگزار می‌کند.

موعد تزریق دوز دوم واکسن کرونا در برخی گروه‌های دریافت کننده واکسن در کشور فرا رسیده است، اما تاخیر در واردات محموله‌های واکسن و بدعهدی برخی شرکت‌ها و کشورها در تحویل واکسن‌ها به کشورمان، باعث شده که این افراد نگران از بین رفتن اثربخشی دوز اول واکسن به دنبال تاخیر در تزریق دوم باشند...

رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران با بیان اینکه با گذشت دوماه از رونمایی سامانه جامع گردشگری شهر تهران visit.tehran.ir بسیاری از علاقمندان، تهران پژوهان و گردشگران از این سامانه دیدن کردند، گفت: قرار است تابستان امسال فازهای بعدی سامانه جامع گردشگری شهر تهران رونمایی شود.

در پی بارش باران و وقوع سیلاب در سریلانکا دستکم 17 تن جان خود را از دست دادند.