چهارشنبه 2 خرداد 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به کاهش ورودی آب به تالاب‌های استان، گفت: در حال حاضر به صورت رسمی حق‌آبه‌ای به تالاب‌های خوزستان تعلق نگرفته است.

ژاپن به «بهشت پلیس‌ها» در دنیا مشهور است و در سال گذشته میلادی نیز این کشور برای ششمین سال پیاپی، پایین‌ترین نرخ جرم و جنایت از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون را به ثبت رسانده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن انتقاد از اینکه نگاه برخی سیاستگذاران در کشور به موضوع محیط زیست نگاهی فانتزی است، گفت: طی چهار سال اخیر بیش از 1000 محیط‌بان به مجموع محیط‌بانان کشور افزوده شده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، این بنیاد در سال جدید 210 هزار شغل ایجاد می‌کند.

‌پس از برگزاری نخستین مناظره میان نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات زیاست جمهوری که در آن توجه بسیار اندکی به مسایل زیست‌محیطی شد، یک کارشناس محیط زیست ضمن انتقاد از دیدگاه نامزدها نسبت به توسعه اقتصادی بدون در نظر گرفتن محیط زیست، چند پرسش که بهتر است نامزدها در مناظره دوم به آن پاسخ دهند را پیشنهاد داد.

متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره مصرف کورتون برای درمان کووید 19، گفت: کورتون یک شمشیر دو لبه است و با تضعیف سیستم ایمنی بدن هم می تواند آثار بیماری کووید19 را کم کند و هم اینکه ممکن است باعث شود بدن نتواند در برابر ویروس مقابله کند.

همزمان با روز جهانی ایمنی مواد غذایی، سازمان جهانی بهداشت (WHO) بر ارزش امنیت و سلامت مواد غذایی در دوران همه گیری کووید -19 تاکید کرد.

رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر از پایش بیش از 347 هزار نفر برای کرونا در مبادی مرزی کشور خبر داد.

بالغ بر 100 تن از مقام‌های سابق شامل روسای جمهور، نخست وزیران و وزرای امور خارجه، از کشورهای ثروتمند عضو گروه اقتصادی هفت خواستند تا به منظور کمک به متوقف سازی جهش کروناویروس و بازگشتش به عنوان یک تهدید جهانی، هزینه واکسیناسیون جهانی مربوط به کروناویروس را پرداخت کنند.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو از بومی سازی 23 ماده موثره و ماده اولیه دارویی برای اولین بار به همت شرکت های دانش بنیان و صنایع داروسازی کشور خبر داد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد که دریافت خسارات ناشی از تصادفات رانندگی با مبلغ کمتر از 16 میلیون تومان بدون کروکی پلیس امکان پذیر است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران از پرداخت بیش از 257 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان تحت حمایت از طریق صندوق امداد ولایت استان در سال 1399خبر داد.

نتایج یک مطالعه نشان می دهد بیماری کووید -19 تاثیر چشمگیری بر سلامت روان نوجوانان دارد.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران از آغاز اجرای پروژه تجهیز تقاطعات سطح شهر تهران به سیستم ups خبر داد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: انبارش استاندارد پسماندهای ویژه و صنعتی در پارس جنوبی ضروری است.

اداره کل هواشناسی استان تهران با اشاره به کاهش دمای استان طی امروز و فردا از آغاز روند افزایش دما از چهارشنبه (19 خرداد) خبر داد.