دوشنبه 2 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت در پاسخ به مباحثی مبنی بر تخلفاتی نظیر فروش تست دلخواه کرونا و بویژه تست منفی کووید19 برای مسافران از سوی برخی آزمایشگاه‌های خصوصی، گفت: متاسفانه گزارشاتی در این زمینه بطور رسمی و غیر رسمی حتی از طریق آزمایشگاه‌ها دریافت کرده‌ایم و دانشگاه‌ها به آنها رسیدگی کرده‌اند.

دیوان محاسبات کشور اخیرا با انتشار گزارشی نسبت به اتمام ذخایر سنگ آهن کشور تا 18 سال آینده هشدار داده است اما کارشناسان می‌گویند این ادعا باید توسط مراجع بی‌طرف راستی آزمایی شود و در صورت صحت آن باید در مصرف آهن و فولاد در کشور تغییراتی ایجاد شود.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به ثبات در ظرفیت بستری‌های موقت تعداد بیماران کرونایی در استان‌های شمالی، گفت: از واکسیناسیون و روند کار در دانشگاه‌های علوم پزشکی اطمینان داشتیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بسیاری از اقدامات حوزه بهداشت این روزها دیده نمی شود زیرا تحت تاثیر کرونا هستیم و این اقدامات زیر پوست کرونا در حال انجام است.

از سوی کمیته ساماندهی تحقیقات کووید -19، تأثیر نسبت مرگهای تجمعی به علت کووید -19 به کل مرگها بر روی روند مرگ روزانه در کشورهای مختلف بررسی شد.

در این قسمت از پادکست رادیو ایسنا، بعد از کمی گپ‌وگفت درباره وضعیت این روزهای شیوع کووید -19 در ایران و تداوم خیز چهارم کرونا، به حواشی روزهای اخیر پیرامون موضع واکسن‌های پولی کرونا پرداخته‌ایم و درباره‌اش سخن گفته‌ایم و بعد هم زمین‌لرزه اخیر در حوالی گناوه در استان بوشهر و دلایل پایین بودن خسارات آن را مرور کرده‌ایم.

سازندگان سریال «انگل» اعلام کردند این سریال داستانی جدید در فضای فیلم سینمایی «انگل» خواهد بود.

در حالی که برخی ادغام اداره کل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی با اداره کل امور ایثارگران را به معنی انحلال اداره کل امور ایثارگران مطرح کرده اند مدیرکل رفاه و امور ایثارگران شهرداری تهران این موضوع را کذب دانسته و بر افزایش ارایه خدمات به ایثارگران تاکید کرد.

رکود بازار ساخت و ساز و مسکن بعد از سال‌های 90-91 باعث شد تولید نخاله‌های ساختمانی در استان تهران کمی کاهش پیدا کند. پیش از آن میزان نخاله‌ای که در استان تهران جابجا می‌شد، به جز مواردی که به صورت غیرقانونی تخلیه می‌شدند، 63 هزار تن در روز بود که از سال 91 به بعد این رقم به 40 هزار تن در استان تهران رسید. در حال حاضر سهم شهر تهران از این رقم حدود 35 هزار تن است. در حال حاضر فقط 20 درصد...

سخنگوی سازمان غذا و دارو آمار تجمیعی واکسیناسیون کرونا در ایران از ابتدا تا امروز 3 اردیبهشت 1400 را تشریح کرد.

وزیر آموزش و پرورش جزئیات و نحوه ارزشیابی و برگزاری امتحانات پایان سال دانش آموزان در پایه های تحصیلی مختلف را اعلام کرد.

طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا ظهر جمعه (3 اردیبهشت 1400) دو میلیون و 358 هزار و 809 نفر را در ایران به طور قطعی مبتلا کرده و در مجموع تا این روز 68 هزار و 746 نفر را به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، یک میلیون و 850 هزار و 791 نفر در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند. بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که طی 10 روز اخیر (25 فروردین تا 3 اردیبهشت 1400) بطور متوسط هر ساعت 1002...

بنابر اعلام وزارت بهداشت، متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 380 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و همچنین میزان تزریق واکسن کرونا در کشور به 718510 دز رسید.

مهلت ثبت نام آزمون ورودی مدارس سمپاد که یک بار تمدید شده بود آخر امروز، جمعه سوم اردیبهشت ماه به پایان می رسد.

از 4700 واحدی که در زلزله سی‌سخت آسیب دیدند تاکنون مالکان 2800 واحد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند و عملیات اجرایی حدود 300 واحد تخریبی، آغاز شده است؛ بنیاد مسکن وعده داده تا پایان اردیبهشت 1400 خانه‌های تعمیری و تا پایان تیرماه واحدهای احداثی را تکمیل و تحویل متقاضیان دهد.