شنبه 29 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

در حالی که بانک مرکزی معتقد است مصوبه ستاد اقتصادی هماهنگی دولت در رفع موانع ترخیص کالا غیرعملیاتی، خلاف قوانین و حتی عاملی برای پیچیده‌تر شدن مشکلات ارزی و تجاری است، وزارت صمت وعده داده که این رویه منجر به فراوانی کالا و متعادل شدن قیمت‌ها می‌شود.

سخنگوی شرکت ملی گاز از آغاز بررسی چگونگی تخصیص گاز مجانی به مشترکان کم مصرف خبر داد و گفت: این طرح پس از ابلاغ این موضوع به شرکت ملی گاز اجرا خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بودجه های دولتی صرفا برای پرداخت یارانه های بخش مسکن پرداخت می شود گفت: مسکن نیاز به منابع بسیار بالایی دارد که با بودجه های دولتی قابل تامین نیست و از طریق بخش خصوصی محقق می شود.

روستای «سیچانلو» در 35 کیلومتری شهرستان تاکستان از توابع استان قزوین قرار دارد. در سال 1386 در این روستا پنل‌های خورشیدی نصب شد و عنوان زیست‌محیطی‌ترین روستای ایران را از آن خود کرد. حال پس از گذشت بیش از یک دهه مردم این روستا با مشکل نداشتن برق و خراب شدن پنل‌های خورشیدی مواجه هستند و برای تأمین روشنایی از موتور برق پر سر و صدا با سوخت بنزین استفاده می‌کنند، با این تفاسیر به نظر می‌رسد...

موسسه اعتبارسنجی فیچ در پی توافق اوپک پلاس برای افزایش تولید ماهانه 500 هزار بشکه در روز از ابتدای سال 2021 پیش بینی کرد میانگین قیمت نفت برنت در سال میلادی آینده به 45 دلار در هر بشکه می رسد.

دبیر ستاد تنظیم بازار اعلام کرد که هفته گذشته 120 هزار تن مواد اولیه خام روغن به کشور وارد شد.

یر اساس تبصره 6 لایحه بودجه سال آینده کشور به وزارت نیرو اجازه داده شد تا علاوه بر دریافت نرخ آب بهای شهری، به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب بالاتر از الگوی مصرف تعیین شده توسط هیأت وزیران مبلغ 200 ریال از مشترکان آب، دریافت و به خزانه‌داری کل کشور واریز شود که این مساله مورد انتقاد کارشناسان آب قرار گرفته است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شناسایی 100 شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه ژئوماتیک در کشور خبر داد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: از طریق بهینه سازی موتورخانه‌ها می‌توان حدود 100 هزار اشتغال در کشور ایحاد کرد و اینگونه می توان گامی مهم در راستای اشتغال دختران فارغ التحصیل جویای کار در این زمینه برداشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم بر لزوم اجرای دقیق طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان تاکید کرد.

نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران نشان داد که بازار طلا ممکن است شاهد رشد بیشتر قیمتها در کوتاه مدت تحت باشد.

دولت دانمارک استخراج نفت از دریای شمال را در سال 2050 خاتمه خواهد داد و هشتمین دور مجوز را که اوایل امسال اعلام شده بود را لغو می کند.

شرکت IBM و مقامات آمریکا هشدار دادند هکرها شرکتهایی را هدف می گیرند که برای توزیع واکسن کووید 19 حیاتی هستند.

به دنبال امضای تفاهم نامه سه جانبه میان وزارت کار، شرکت عمران شهرهای جدید و اتحادیه تعاونی های مسکن کارگران ایران، ساخت 10 هزار واحد مسکونی برای کارگران در شهرهای جدید کلید خورد.

نفت برنت روز جمعه تحت تاثیر انتظارات برای تصویب یک بسته کمک اقتصادی دولت آمریکا و احتمال افزایش توزیع واکسن کووید 19 بیش از یک درصد صعود کرد اما پایین مرز 50 دلار ماند.

ابرغول نفتی توتال فرانسه سرگرم مذاکره برای فروش سهم 18 درصدی خود در یک میدان نفتی در منطقه نیمه خودمختار کردستان عراق است که ممکن است حدود 500 میلیون دلار نقدینگی برای این شرکت فراهم کند.