شنبه 29 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

وزیران اوپک و متحدانش پس از این که نتوانستند درباره تمدید طولانی مدت محدودیت عرضه به توافق برسند، پس از پنج روز مذاکره سرانجام در نشست رسمی روز پنج شنبه با افزایش تدریجی تولید بدون ایجاد اشباع عرضه در بازار موافقت کردند.

دولت آمریکا سرگرم مذاکره با منگ وانژو، مدیر مالی هواوی پیرامون توافقی است که کمک می کند وی که اکنون به جرم نقض تحریمهای واشنگتن در بازداشت خانگی در کانادا بسر می برد، به چین برگردد.

ارزش واقعی سهام عدالت تحت تاثیر نوسانات بازار سرمایه افزایشی یا کاهشی می شود و با اینکه طی هفته های گذشته به دلیل صعود بازار، افزایش یافته بود اما روز چهارشنبه نسبت به سایر روزهای هفته کمی کاهش یافت.

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر خوش بینی به تدابیر محرک مالی آمریکا و افت ارزش دلار افزایش یافت و در مسیر ثبت بیش از سه درصد رشد هفتگی قرار گرفت.

نفت در معاملات روز جمعه در واکنش به توافق اعضای اوپک پلاس برای افزایش تدریجی تولید و پایان ابهامات درباره سرنوشت اتحاد بزرگترین تولیدکنندگان جهان، به سوی مرز 50 دلار پیشروی کرد.

شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا تولید بنزین در پالایشگاه ال پالیتو را پس از بروز مشکلی که به آتش سوزی منجر شد، معلق کرده است.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد قیمت جهانی مواد غذایی در نوامبر برای ششمین ماه متوالی افزایش پیدا کرد و به بالاترین حد در شش سال اخیر رسید.

به دنبال نامه وزیر کار به مقام معظم رهبری درباره «ایجاد نظام متمرکز تامین اجتماعی برای آحاد مردم» و اشاره این نامه به «تخصیص بیمه بیکاری به افرادی که از کرونا بیکار شده و بعضا بیمه بیکاری هم ندارند»، معاون گردشگری با اطمینان گفت: آن دسته از فعالان گردشگری و صنایع دستی که بیمه ندارند، 100 درصد مشمول این طرح وزارت کار هستند.

طبق اعلام رئیس کل بیمه مرکزی صندوق بیمه بلایای طبیعی حدود30 میلیون واحد مسکونی تحت پوشش قرار می گیرد.

آپارتمانهای نوساز از نظر تعداد معاملات نسبت به پنج سال قبل 16 درصد افت کرده که علت اصلی آن به کاهش قدرت خرید مربوط می شود؛ به همین دلیل عرضه واحدهای جدید به بازار کمتر شده که به شکل ایجاد فاصله قیمتی بین این گروه از آپارتمانها با خانه های قدیمی و میانسال بروز یافته است.

دوازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای تولیدکننده عضو و غیرعضو اوپک شامگاه پنجشنبه (13 آذرماه) با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

وزیر نفت گفت: بر اساس توافق دوازدهمین نشست وزارتی اوپک‌پلاس، مقدار کاهش عرضه تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک در ژانویه 2021 روزانه 7 میلیون و 200 هزار بشکه خواهد بود که با توجه به جلب نظر همه اعضا، تصمیم عاقلانه‌ای است.

دلار در ادامه روند نزولی خود کانال 91 واحد را هم از دست داد.

همه شاخصهای وال استریتی سبزپوش شدند.

برای نخستین بار در سال جاری نرخ تورم ترکیه از 14 درصد گذشت.

رشد اقتصادی کانادا به بالاترین سطح تاریخ معاصر رسید.