یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

با همت یکی از شتابنده‌های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی رویدادی با عنوان "کافه انرژی" به منظور شبکه‌سازی در حوزه‌های مختلف انرژی برگزار می‌شود که به گفته آنها این رویداد یک دورهمی برای استارت‌آپ‌ها، کارآفرینان و افراد دارای ایده‌های نو در زمینه‌های مرتبط با انرژی است.

رویترز به نقل از پنج منبع آگاه خبر داد ونزوئلا با قراردادی برای سواپ نفت سنگین خود با میعانات ایران موافقت کرده است.

منگ وانژو، مدیرمالی شرکت هواوی پس از بیش از 1000 روز بازداشت خانگی در کانادا، بدنبال توافق با دادستانهای آمریکایی برای حل و فصل پرونده کلاهبرداری علیه وی روز شنبه به چین بازگشت و مورد استقبال قرار گرفت.

بازار طلا ممکن است هفته جاری با یک آزمون واقعی یعنی حفظ سطح 1700 دلار روبرو شود و این آزمون برای قیمت طلا که در طول سال 2021 عمدتا بالای این سطح بوده است، حیاتی خواهد بود.

انتخابات هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها در حالی از روز 2 مهرماه آغاز شده که طبق قانون از نامزدی کارکنان برخی دستگاههای اجرایی که دارای تعارض منافع باشند جلوگیری شده است.

یک خانواده کشاورز در کرواسی با افتتاح یک هتل زنبورعسل، کندوهای زنبورعسل مولد را برای فروش به مشتریانی که دوست دارند زنبور نگهداری کنند اما زمان یا فضای مناسب ندارند، عرضه می کنند.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: برای بازگشت زمینی زائران مراسم اربعین امسال از مرز مهران برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است و 2500 دستگاه اتوبوس را پیش‌بینی کرده‌ایم اما اگر دیگر مرزها مانند شلمچه و چذابه از سوی دولت عراق و ایران برای بازگشت زائران باز شود، آمادگی کامل داریم.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به دلایل بروز مشکلاتی برای زائران در پروازهای اربعین از جمله اعلام دیرهنگام سهمیه ایران و برخی ناهماهنگی‌های داخلی و خارجی، گفت: قیمت مصوب بلیت هواپیما در 98 درصد پروازها رعایت شد اما وجه مازاد دریافت شده از زوار به آن‌ها بازگردانده خواهد شد.

قیمت بالای گاز و برق در اروپا، قیمت بالای زغال سنگ در چین، قیمت بالای گاز در آمریکا و قیمت‌های نفت که بالاتر از میانگین بلندمدت هستند، همگی از کمبود انرژی جهانی حکایت دارند.

گزارشی از خدمات ارائه‌شده توسط مرکز ماهر در شهریورماه سال 1400 منتشر شده که نشان می دهد بیشترین فراوانی مربوط به فیشینگ سایت‌های داخلی بوده که بیشتر از 350 مورد را شامل می‌شود.

گروه صنعتی ایران‌خودرو، امروز (شنبه) در رابطه با طرح‌های فروش و خودروی ملی خود (تارا)، اخباری را اعلام کرده است که هر یک به نوبه خود، حائز اهمیت است.

وزیر نفت ایران و وزیر برق عراق بر توسعه همکاری‌های دو کشور در بخش‌های مختلف صنعت نفت تأکید کردند.

مدیر امور برنامه‌ریزی بانک صنعت و معدن کشور گفت: کارخانه سیلیکون متال ارزآوری بالایی در تولید سیلیکون متال دارد.

طبق آخرین تصمیمات اتخاذ شده در رابطه با تعیین تکلیف کامیون های وارداتی، مقرر شده است کلیه شرکت های خدمات پس از فروش، تعرفه تعهد انجام خدمات را حداکثر سه درصد ارزش سیف کامیون تعیین کنند.

از سوی آکادمی کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 8 کارگاه تخصصی در پاییز 1400 برگزار می‌شود تا آگاهی از ثبت اختراع و اهمیت آن بالا رود.