یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از انجام 544 پرواز اربعین تا ساعت 9 صبح امروز خبر داد.

در شرایطی که سیر صعودی تورم همچنان مهمان اقتصاد ایران است و وزیر اقتصاد بر تامین کسری بودجه بدون روش‌های تورم‌زا تاکید می‌کند، افزایش انتشار اوراق با جذاب کردن بازار آن‌ها از طریق افزایش نرخ بهره، کاهش زمان سررسید اوراق و تداوم اعمال این دو موضوع تا پایان سال به زعم کارشناسان، تنها برگ برنده دولت برای مهار تورم خواهد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارائه اینترنت رایگان به اساتید دانشگاه‌ها، معلمان و دانشجویان در آغاز سال جدید تحصیلی خبر داد.

48 شرکت دانش‌بنیان به تابلوهای بورس و فرابورس راه یافتند و عمده فعالیت آنها در حوزه فناوری اطلاعات است.

تابستان امسال، با خاموشی‌های متعدد همراه بود، هر چند که در شرایط فعلی تب خاموشی‌ها آرام گرفته اما این احتمال وجود دارد که در زمستان نیز مجدد شاهد قطع برق باشیم.

گروهی از محققان بر اساس سیستم "آمازون گو" سامانه خرید هوشمند را عرضه کرده که به گفته آنها در این روش صندوق از فروشگاه‌ها حذف خواهد شد.

بیشتر شاخص های مهم بورسی در سطح جهان ریزش کردند.

گرانول پلی‌پروپیلن تقویت‌شده یکی از محصولات محققان کشور است که برای افزایش مقاومت قطعات در اختیار قطعه سازان داخلی خودرو قرار گرفته است.

ارزش دلار مقابل رقبا افزایش یافت.

بانک مرکزی چین ضمن ممنوعیت هرگونه فعالیت مرتبط با ارزهای دیجیتالی در این کشور، نهادهایی را مامور نظارت بر این قانون کرده است.

ارزش بیتکوین و ارزهای دیجیتالی مهم نزولی باقی ماند.

ارزش پول ملی ترکیه در کمترین سطح تاریخی خود قرار گرفت.

تولیدکنندگان برق اروپایی درپی کمبود گاز طبیعی به خرید محموله های زغال سنگ روی آورده اند.

حتما این ضرب المثل را شنیده‌اید که "تا گوساله گاو شود، دل صاحبش آب شود" این ضرب المثل درخصوص محصولات کشاورزی هم صدق می کند و تا یک کشاورز با هزار زحمت و سختی محصولی را تولید و روانه بازار مصرف کند و از طریق درآمد حاصله امرار معاش کند باید هزاران خون دل بخورد و سختی بکشد و یکی از این نگرانی ها و خون دل خوردن‌ها آفاتی است که محصول تولیدی را تهدید می‌کند.

کسانی که از نعمت سرپناه محروم هستند، این روزها شرایط سخت‌تری نسبت به دیگر اقشار جامعه تجربه می‌کنند. وضعیت نامناسب اقتصادی، آشفتگی بازار مسکن و افزایش نجومی اجاره بها باعث شده مستاجران برای رهن یا اجاره خانه ناچار به پرداخت مبالغی باشند که تا کمتر از سه سال پیش برای خانه دار شدن آنها کفایت می‌کرد.

بادام زمینی دومین محصول شهرستان آستانه اشرفیه بعد از برنج است که کشت این محصول در اردیبهشت ماه انجام می‌شود و اواخر مرداد برداشت آن آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ادامه دارد.