یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

در مردادماه امسال بیش از 52 هزار تن گوشت قرمز در کشتارگاه های رسمی عرضه شده که 43 درصد نسبت به قبل افزایش دارد.

یک مقام کارگری بر لزوم تدوین قانونی کامل و جامع در حوزه تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار تاکید کرد و گفت: کارهای غیرمولد به قدری در کشور رایج شده که جوانان حاضر نیستند با چهار میلیون تومان حقوق در خط تولید کار کنند و کار در بخشهای غیر تولیدی راحت تر و کم دردسرتر است.

رئیس شورای رقابت از مصوبه واردات خودرو حمایت کرد و آن را عاملی برای ایجاد رقابت و افزایش سطح کیفی تولید داخلی دانست، در عین حال معتقد است که اگر جریان ارز واردات مطرح است و با آن مخالفند، مونتاژکاران خودرو هم بی حساب و کتاب ارز برای واردات قطعات مصرف می کنند.

وزیر نیرو در خصوص وضعیت آب در خوزستان، با بیان اینکه ارتقای کیفیت و کمیت آب در خوزستان باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: باید تلاش کنیم تا خوزستان از شش ماهه دوم سال، بدون هیچ مشکلی در تامین آب گذر کند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برای ماه‌های آینده حتی اگر بارش نداشته باشیم، تلاش خواهیم کرد تا مردم در خوزستان با مشکل کاهش کیفیت آب مواجه نشوند و از آب شرب با کیفیت استفاده کنند.

آمار ارائه شده توسط تولیدکنندگان بزرگ تایر کشور، از تولید بالغ بر 106 هزار تن از انواع تایر خودروها حکایت دارد که تولید این کالا در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 0.4 درصدی به لحاظ وزنی و افت 1.5 درصدی به لحاظ تعدادی را ثبت کرده است.

بازار سرمایه بعد از پشت سر گذاشتن دو هفته نزولی، امروز روند صعودی به خود گرفت و شاخص کل بورس بیش از 35 هزار واحد افزایش یافت.

بررسی‌ها بیانگر این است که برای دومین بار متوالی رشد تولید صنعتی تحت تاثیر محدودیت‌های تامین برق صنایع فولاد و سیمان قرار گرفته است و موجودی انبار خودروسازان نیز حاکی از کاهش 9.4 درصدی موجودی این صنعت دارد که به معنای تداوم پیشی گرفتن فروش خودروسازان نسبت به تولید آن‌هاست.

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور گفت: همانگونه که «اگریبیزینس» به اقتصاد و تولید کشاورزی میانجامد، در صنایع شیلاتی هم شاهد تحول عظیمی هم در امنیت غذایی و هم در امنیت سلامت خواهیم بود.

طبق اعلام سازمان اداری و استخدامی، با تغییر رنگ بندی مناطق در روزهای اخیر، حضور کارکنان در دستگاه ها طبق دستورالعمل قبلی و با تشخیص مسئولان مربوطه خواهد بود و تصمیم جدیدی در این رابطه با تغییر شرایط دورکاری اتخاذ نشده است.

مدیر طرح و برنامه اتاق بازرگانی ایران در یادداشتی به بررسی اهمیت پیگیری وعده‌های ارائه شده از سوی تصمیم‌گیران به مردم پرداخته و معتقد است که دیده بانی این وعده‌ها باید با تغییراتی عمده دنبال شود.

هر چند در سال‌های گذشته بخش مهمی از برنامه تجاری ایران حول محور همکاری با کشورهای منطقه و همسایه تعریف شده اما همچنان سهم ایران از این بازار بسیار محدود است.

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست گفت: راه‌اندازی پنج هاب منطقه‌ای پست منجر به کاهش 22 درصدی ارسال مرسولات به تهران شده است.

با گذشت بیش از چهار ماه از افتتاح یک مجتمع پتروشیمی، این مجموعه به دلیل عدم تامین اکسیژن توسط یک مجتمع دیگر، هنوز به تولید نرسیده است.

شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران موفق به تأمین صددرصدی نیاز داخل کشور در حوزه طراحی و تولید دستگاه‌های مورد نیاز در صنعت نفت و شرکت‌های تابع نفتی شد.

دبیر کانون مرغداران گوشتی از نوسانات قیمتی جوجه یکروزه در بازار خبر داد.