یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

قرار است از از امروز (شنبه 3 مهر 1400) همه معاملات سیمان به صورت جداگانه در تالار اختصاصی سیمان در بستر معاملاتی TTS و راس ساعت 11 و 30 دقیقه برگزار شود.

طبق گفته عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران قیمت لباس فرم مدرسه در مقطع ابتدایی پسرانه و دخترانه حدود 200 تا 500 هزار تومان است و لباس‌های دوره متوسطه دخترانه نیز از جنس داکرون بروجرد است که 250 تا 280 هزار تومان قیمت دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان آخرین وضعیت واگذاری نیشکر هفت تپه را تشریح کرد.

سفرهای جاده‌ای مردم در هفته پایانی تابستان به بالاترین میزان در تابستان و حتی کل امسال رسید و به بیش از یک میلیون و 900 هزار وسیله نقلیه در روز رسیده است.

گازپروم روسیه گمانه زنی ها و اتهامات مبنی بر این که این شرکت گاز طبیعی کافی از طریق خط لوله برای اروپا فراهم نمی کند را رد کند.

در شرایطی که بلیت پروازهای اربعین همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و تخلفات بسیاری در این زمینه مانند گرانفروشی و کمبود بلیت‌های دو طرفه به چشم می‌خورد، خبری از مسئولان این ایرلاینها و پاسخگویی آن‌ها در این زمینه نیست، تا جایی که این موضوع صدای رئیس جمهوری را هم درآورد.

وزارت دادگستری آمریکا با منگ وانژو، مدیر مالی هواوی به توافقی رسید که در صورت تایید شدن از سوی یک قاضی، به وی اجازه می دهد به چین بازگردد.

قیمتهای نفت تحت تاثیر اختلالات تولید جهانی و برداشت از ذخایر، در معاملات روز جمعه افزایش یافتند و برای سومین هفته متوالی صعود کرده و در بالاترین حد سه سال اخیر ایستادند.

جو بدبینانه فزاینده بازار طلا در معاملات هفته جاری اوضاع خوبی را برای این فلز ارزشمند که تلاش می کند حمایت مهم در حدود 1750 دلار را حفظ کند، نشان نمی دهد.

ارزش دلار مقابل بیشتر ارزها کاهش یافت.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: سه مشکل ویزا، بلیط و توان فرودگاه نجف علت تأخیر و بی‌نظمی و حتی لغو شدن برخی پروازهای داخلی و عراقی اربعین است.

وزیر نفت در راستای سفر استانی رئیس جمهور، به میدان نفتی آذر در شهرستان مهران رفت و در جمع خبرنگاران از سرمایه گذاری‌های کلان وزارت نفت در دو حوزه صنایع بالادستی و پایین دستی حوزه نفت و گاز استان ایلام خبر داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت: دولت تلاش می کند تا چهار سال آینده چهار میلیون شغل در کشور ایجاد شود که از این میزان دو میلیون شغل در حوزه صنعت و بر عهده وزارت صمت است.

در حالی که سال جدید تحصیلی هم در بیشتر مدارس به صورت مجازی و با سامانه شاد آغاز شده است، اپراتورهای ثابت و همراه اعلام کردند که اینترنت شاد برای استفاده دانش‌آموزان و معلمان رایگان است.

بر اساس اعلام مسئولان، کار واکسیناسیون کارگران در شهرکهای صنعتی با سرعت ادامه دارد و به زودی به پایان می رسد به نحوی که 50 درصد کارگران شهرک های صنعتی استان تهران تاکنون واکسینه شده اند.

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری اعلام کرد: با توجه به آغاز ارزیابی و رتبه‌بندی دفاتر در شش ماهه اول سال 1400، دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی ظرف مدت 20 روز می‌توانند اطلاعات اولیه دفتر خود را مشاهده و درصورت نیاز اطلاعات خود را به‌روزرسانی کنند.