یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی 1400 و با هدف تسهیل آموزش از راه دور، شاتل موبایل ضمن عرضه بسته های ویژه آغاز سال تحصیلی، استفاده از سامانه شاد (شبکه آموزشی دانش آموزان) را برای تمامی مشترکین سیم‌کارت‌های خود، رایگان کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، با تاکید بر لزوم فرهنگسازی وجود تولیدات شیلاتی در سبد غذایی مردم، اظهار کرد: توجه به حوزه شیلات، علاوه بر اشتغال، در حوزه صادرات و ارزآوری نیز نقش مهمی دارد.

مرکز نوآوری مواد ساختمانی در یک همکاری چند جانبه با هدف شناسایی ایده و طرح‌های نوآورانه حوزه بتن و فناوری‌های نوین آن ایجاد شد.

معاون وزیر کشاورزی، با بیان اینکه سازمان شیلات ایران موفق شد در سال گذشته 93 درصد تکلیف برنامه ششم را محقق کند، ادامه داد: در بخش پرورش ماهی در قفس دریا عقب هستیم.

باتوجه به آمارهایی که هر ماه از سوی سازمان ملی زمین و مسکن ارایه می شود، فارس و تهران معمولا در بین استانهای دارای بیشترین موارد زمین‌خواری قرار دارند. در شهریورماه 1400 نیز این دو استان به ترتیب رتبه‌های دوم و پنجم را از نظر تعداد رفع تصرف از اراضی دولتی به خود اختصاص دادند؛ تهران با بیش از 119 هزار متر مربع بیشترین مساحت زمین‌خواری را در کشور داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مردم و کارآفرینان خواست تا برای کمک به اشتغال محرومان از طریق سایت emookeb.ir اعلام آمادگی کنند.

6 برنامه داخلی برای هوشمندسازی سفرها طراحی و تدوین شده است که این برنامه‌ها به یاری مسافران می‌آید تا سفری ایمن و با زمان‌بندی درست‌تری داشته باشند.

با ایجاد 25 مرکز نوآوری در کشور، خلاقیت‌ها، ایده‌ها و فناوری‌های نو به گسترش حوزه آب و خشکسالی کمک کرد.

نتایج بررسی ها نشان می دهد که بیشترین سهم منابع درآمدی خانوارهای شهری و روستایی در سال گذشته از محل یارانه ها، حقوق بازنشستگی و اجاره مسکن شخصی بوده است.

سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه عملیات بازگشت زائران اربعین حسینی از روز دوشنبه آغاز می‌شود، اعلام کرد: شرکت معین گردشگری ملت به دلیل گرانفروشی بلیت پروازهای اربعین سه ماه تعلیق شده است.

برنج‌کاران معتقدند «برنج» در واقع «به رنج» است و با این بازی زبانی می خواهند طاقت فرسایی کشت این محصول را بیان کنند. برنج، قوت غالب مردم ایران است. منطقه الموت غربی و شرقی در استان قزوین دارای 3750 هکتار شالیزار است. متوسط عملکرد هر هکتار از این شالیزارها 3900 کیلوگرم شلتوک است. از هر هکتار بطور میانگین 3.5 تن برنج سفید برداشت می‌شود. از ارقام مورد کشت برنج در الموت می‌توان به «هاشمی»،...

یک کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه بی‌ثباتی اقتصادی و تغییر سلایق مدیران در ایران باعث فرار سرمایه‌ها از بخش مسکن به دیگر کشورها شده است گفت: ترکیه از سالها قبل به اتباع دیگر کشورها ازجمله ایران اعلام کرد که در پروژه‌های مسکونی این کشور شریک شوند و بدین ترتیب صنعت ساختمان خود را رونق داد. عراق و سوریه هم در حال حاضر این سیاست را در پیش گرفته‌اند و اگر فکری برای فرار سرمایه‌ها نشود...

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران از نوسانات قیمت هویج در بازار خبر داد.

اولین باغ ترویجی و مقایسه‌ای ارقام تجاری و پایه‌های رویشی حاصل از کشت بافت به همت یک مجموعه کشاورزی دانش‌بنیان و با مشارکت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسید.

نروژ و روسیه برندگان بزرگ افزایش قیمت گاز در اروپا هستند زیرا پس از این که اتحادیه اروپا سالها پیش تولیدکنندگان گاز آنها را مجبور کرد قراردادهای بلندمدت و ثابت را تغییر دهند، از نوسان بازار سود می برند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز وارد مدار شده است و اکنون در مرحله تست قرار دارد.