یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

یک کارشناس روابط کار، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را کلیدی‌ترین وزارتخانه در شرایط کنونی دانست و با توجه به ارتباط این وزارتخانه با مسایلی همچون بیکاری و اشتغال، مشکلات معیشتی و رفاهی مردم، مطالبات مربوط به حقوق و دستمزد، حمایت‌های اجتماعی و قراردادهای کار، تاکید کرد که دولت رئیسی باید وزیری فراجناحی و فراسازمانی که فنی و با تجربه و آشنا به حوزه روابط کار باشد را به همراه یک تیم...

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: اکثر منابع تأمین آب روستاها در استان اردبیل خشک شده و مشکلات و چالش‌ها چندین برابر شده است.

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان از توقف اعمال خاموشی برنامه‌ریزی شده برای بخش‌های مسکونی خبر داد.

سازگاری اقتصاد با تاثیرات مربوط به آب‌وهوا، یک اولویت اصلی است و بیمه‌های پارامتریک (تسهیلات بیمه در قبال آسیب‌هایی مانند کرونا یا بلایای طبیعی) که متناسب با شدت یک واقعه پرداخت می‌شود در اقتصادهای در حال توسعه بسیار تاثیرگذار است.

سه منبع آگاه در اوپک پلاس اعلام کردند روسیه تلاشها برای رفع اختلاف میان عربستان سعودی و امارات متحده عربی و کمک به انعقاد توافق برای افزایش تولید نفت در ماههای آینده را پیش می برد.

روند صعودی دیدنی نفت رشد 34 درصدی قیمتها از ابتدای سال 2021 تاکنون را به همراه داشت و گمانه زنیهایی را درباره 100 دلاری شدن قیمت هر بشکه نفت در سال میلادی جاری برانگیخته است.

وزیر نیرو با بیان اینکه توجه به حفظ پایداری شبکه برق و کاهش خاموشی‌های بخش خانگی ضرورت دارد، گفت: حوادث شبکه برق باید سریعا به مردم اطلاع‌رسانی شود تا مردم از شرایط موجود مطلع باشند.

چین که بزرگترین مصرف کننده کالاها در جهان است، پس از تکمیل فروش نخستین عرضه فلزات، با هدف کنترل افزایش قیمت مواد خام، متعهد شد فلزات پایه بیشتری را از ذخایر خود عرضه کند.

بیشتر شاخص های مهم بورسی جهان صعود کردند.

پروژه کوره بلند و فولادسازی تولید شمش فولادی (برای نخستین بار بعد از انقلاب) با ظرفیت 1.7 میلیون تن در سال در ارتباط ویدئوکنفرانس با حضور رییس جمهور، وزیر صمت و مسئولان استان کرمان در زرند افتتاح شد.

سخنگوی صنعت برق در خصوص علت قطع برق برخی مناطق تا پنج ساعت و قطع نشدن برق مناطق دیگر توضیح داد و گفت: از شنبه خاموشی ها در تهران به حداقل می رسد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از افزایش 30 درصدی ظرفیت شبکه پهن‌باند کشور خبر داد.

هرچند بازار سرمایه هفته جاری را با چراغ قرمز آغاز کرد و هفته ای پرنوسان را پشت سر گذاشت اما در نهایت شاخص کل بورس توانست روند صعودی را حفظ کند و از مقاومت یک میلیون و 250 هزار واحدی نیز گذر کرد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد تولید نفت آمریکا در سال 2021 به میزان 210 هزار بشکه در روز کاهش یافته و به 11.10 میلیون بشکه در روز می رسد که کاهش کمتری در مقایسه با پیش بینی قبلی 230 هزار بشکه در روز است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با اشاره به پیشرفت فیزیکی 80 درصدی 3850 طرح نیمه‌تمام در کشور، گفت: با بهره‌برداری از 76 هزار و 835 طرح نیمه‌تمام می‌توان 2 میلیون و 300 هزار شغل جدید ایجاد کرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از انعقاد قراردادی در حوزه صنایع کوچک با شانگهای خبر داد.