یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

حسن اصغری معتقد است که شخصیت داستانی فقط یک نفر نیست و چند میلیون نفر در آن بازتاب دارند؛ او با این حال می‌گوید کار نویسنده این نیست که برود در خیابان بگردد و مردم را یکی‌یکی نشان دهد.

ماکت ضریح ائمه بقیع، همزمان با سالروز تخریب قبرستان بقیع، در شهر قم رونمایی شد.

مراسم یادبودی برای محمدرضا باطنی، زبان‌شناس، فرهنگ‌نویس و مترجم تازه درگذشته، در فضای مجازی برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور بین الملل آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) از تولید 3 هزار و 580 دقیقه برنامه به زبان‌های عربی، اردو، انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی و تایی در ماه مبارک رمضان خبر داد.

معاون گردشگری از تهیه بسته حمایتی جدید، تلاش برای بازگشایی مرزها به روی گردشگران واکسینه‌شده و پیگیری واکسیناسیون فعالان گردشگری خبر داد.

طبق گفته‌های رئیس یک مرکز افکار سنجی با بررسی 403 نمونه، 48.1 حتما در انتخابات شرکت می‌کنند و 21.1 درصد قطعا در انتخابات شرکت نخواهد کرد.

مردم تهران در حمایت از مقاومت مردم فلسطین و محکوم کردن حملات رژیم صهیونیسیتی به غزه، عصر چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه، در میدان امام حسین (ع) تجمع کردند.

به مناسبت انتشار کتاب «گیلان عصر قاجار به روایت دیمیتری ارماکوف»، به کوشش مهرداد اسکویی و هادی میرزانژاد موحد، ششصد و هفتمین شب از شب‌های بخارا به «دیمیتری ایوانوویچ ارماکوف» اختصاص دارد.

6 قسمت ابتدایی سریال «مردم معمولی» به دلیل آنچه «شیوه جدید روایت و رویکرد تعاملی با مخاطبان» عنوان شده است، از دسترس خارج شد.

فرهنگ جولایی با یادآوری اینکه رادیو بخش مهمی از زندگی اش بوده است، به سال های دور فعالیتش در این رسانه اشاره کرد و گفت: بسیاری از برنامه‌های رادیو پس از پیروزی انقلاب را آغاز کردم. این موضوع در حالی بود که در آن زمان طنز ممنوع بود، دست زدن ممنوع بود و...؛ البته از سال 1363 دست زدن (تشویق) در برنامه ها به نوعی آزاد شد. خیلی از موسیقی‌ها در رادیو را پخش کردم که به نوعی آن زمان خط‌شکنی...

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «ضامن حسین»، مدافع حرم از لشکر زینبیون در قم برگزار شد.

روح‌الله بابانژاد با اشاره به دومین دوسالانه انتخاب آثار برتر مدافعان حرم گفت: به‌زودی سایت رسمی جایزه شهید همدانی رونمایی خواهد شد. این اقدام انعکاس اخبار و وقایع را در یک سامانه یکپارچه و تعاملی با فعالین و مخاطبین میسر خواهد کرد.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی تهران گفت: در فرایند عادی تبدیل تدابیر به سیاستها و قوانین و اجرایی کردن قوانین مربوط در بوروکراسی ناکارآمد دولتی، بخش مهمی از اهداف تدابیر از دست رفته و خنثی شده و اثربخشی آن تقلیل خواهد یافت، هم چنان که در مورد سایر اسناد این اتفاق افتاده است.

برنامه این هفته «عکس‌های تکان دهنده» به نمایش تصویر ترور آندری کارلوف، سفیر روسیه در ترکیه اختصاص دارد.

نماهنگ و تک آهنگ «از خرمشهر تا قدس» به مناسبت «سالروز آزادسازی خرمشهر» و روز جهانی قدس منتشر شد.

عضو هیات علمی مؤسسه حکمت و فلسفه ایران گفت: نسخه نهایی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پس از تأیید مقام معظم رهبری به همه‌ی دستگاه‌ها در قوای سه‌گانه ابلاغ می شود.