یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: مهمترین ارزش‌هایی که ذیل مفهوم حیات طیبه در عرصه های اجتماعی و سیاسی قابل طرح است، برخاسته از نظریه معنویت نبوی است.

سه فیلم ایرانی ساخته کارگردانان زن در بخش فیلم‌های کوتاه سینمای سعادت سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی‌آید.

نمایش "آمده بودیم اینجا بمیریم "در تماشاخانه سرو انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس به روی صحنه می رود.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: 1400 برنامه‌های در روزهای سوم و چهارم خرداد ماه پیش بینی شده است. این برنامه‌ها از دوم فروردین با عملیات فتح‌المبین آغاز و تا 28 اسفند 1400 ادامه دارد. در طول سال شش هزار و 580 برنامه پیش‌بینی شده که به 10 هزار برنامه هم خواهد رسید.

رئیس اداره ایثارگران سپاه گفت: طی دستور شهید سلیمانی به ایثارگران سپاه برای شروع عملیات تفحص پیکر مطهر شهدا، این اقدام به سرعت آغاز و به حمدالله تعداد بسیاری از پیکر شهدای مدافع حرم تفحص و به میهن بازگشت.

اثر هنری از «کاندینسکی» که دهه‌ها محل نگهداری آن مشخص نبود در یک حراجی به مزایده گذاشته خواهد شد.

همچنان یکی از مهمترین دغدغه‌های رسانه‌های جهان جنگ اسرائیل و فلسطین و کشته‌شدن انسان‌های بی‌گناهی است که کمترین نقشی در سیاست‌های جهانی ندارند؛ رسانه‌ها حرف از آتش‌بس می‌زنند و مردان قدرت فقط آتش را می‌شناسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: قزوین به‌عنوان پایتخت خوشنویسی پنج دوره میزبان رویداد ملی دوسالانه خوشنویسی بوده است و امسال نیز شاهد ششمین دوره دوسالانه خوشنویسی خواهیم بود که این دوسالانه در مهر ماه برگزار خواهد شد.

خواننده و آهنگساز برجسته تونسی اعلام کرده است که مساله فلسطین تا سال 2022 حل خوهد شد.

پژوهش «شناخت نقشه های نوظهور فرش دستباف دوره قاجار» در راستای اهداف گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری که همان آفرینش ابداعی یا بازآفرینی آثار درجه یک و هویتی هنرهای سنتی است در این مرکز انجام شد.

اینجا مدرسه نیست اما شمیم بوی مدرسه در آن به مشام هر بازدیدکننده‌ای می‌رسد، صدای زنگ مدرسه، درس و آزمایشگاه و نجوم و جنگ، همگی تاریخی نهفته در سیر تحصیل هستند که امروز در این محل برای نمایش جمع شده‌اند.

کاوه خداشناس درباره تجربه ایفای نقش «شهید شهریاری» اظهار کرد: ایفای نقش شهید شهریاری برایم دشوار بود، ولی کارگردان و تهیه‌کننده سریال «صبح آخرین روز» گفتند که تحت هر شرایطی باید این نقش را بازی کنی.

تازه‌ترین کتاب صادق کرمیار با نام «شیدایی» منتشر شد.

پنجاهمین جشنواره فیلم روتردام در کشور هلند میزبان نسخه مرمت شده چند فیلم از سینمای ایران خواهد بود.

مراسم شعرخوانی «آیه‌های زندگی» در پی واقعه «تروریستی» مدرسه سیدالشهدای افغانستان، در تهران برگزار می‌شود.

نسخه صوتی کتاب «خستگی‌ناپذیر» خاطرات سیدعلی‌اکبر ابوترابی، همزمان با سالگرد درگذشت او منتشر می‌شود.