یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

شورای پروانه نمایش سازمان سینمایی با صدور پروانه نمایش «تک‌تیرانداز» که نوروز امسال از تلویزیون پخش شده بود، موافقت کرد.

اسدالله یکتا که به کرونا مبتلا شده بود، پس از بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شد.

هرچند فرم‌های جدید همایون، به‌ویژه در آلبوم «نه فرشته‌ام نه شیطان» و «آرایش غلیظ»، با آهنگ‌سازی تهمورس و سهراب پورناظری، با استقبال عمومی مردم مواجه شد اما نمی‌تواند جماعتی را که دل در گرو آواز اصیل ایرانی دارند و از ظرفیت حنجره و توانمندی او آگاهند، راضی کند؛ چراکه آنها معتقدند همایون یکی از کسانی است که به خوبی می‌تواند آواز ایرانی، یکی از بزرگ‌ترین میراث‌های هنر این سرزمین را به...

نخستین برنامه از مجموعه برنامه‌های آهنگ به یادبود عبدالوهاب شهیدی _ خواننده تازه درگذشته _ اختصاص داشت. این نشست آنلاین چهارشنبه 29 اردیبهشت با حضور حسن ناهید، کیوان ساکت، فروغ بهمن‌پور و پوریا اخواص برگزار شد.

دختر احمدرضا احمدی با روایتی از زندگی با این شاعر می‌نویسد: احمدرضای جانم این یک خواهش نیست، یک دستور است: باید شمع تولد صدسالگی‌ات را فوت کنی.

معاون میراث فرهنگی کشور در بازدید از پردیس ارگ معاونت صدا وعده داد که به منظور احیای ساختمان‌های ارگ و اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، این مجموعه را یاری کند.

مرحوم دکتر خالقی با آغاز جنگ تحمیلی برای خدمت به کشور عزیزمان ایران باز گشتند و در همان ابتدای دفاع مقدس در منطقه جنگی جنوب مشغول فعالیت کردند. در یکی از حملات بعثیون به اسارت نیروهای بعثی درمی‌آیند و به مدت 10 سال در اسارت نیروهای بعث عراق بود.

تاریخ و تمدن هر ملت از ارکان مهم و باارزش، برای مردم آن کشور به شمار می‌رود، نحوه زندگی انسان‌ها در گذشته و آشنایی با ابزار و وسایل مورد استفاده آن‌ها، برای مردم امروزی بسیار جالب و جذاب است و همین مسئله باعث شده که در سالیان اخیر موزه‌های متفاوت و گوناگونی در سراسر جهان و ایران تاسیس شوند.

هنگامه قاضیانی به عنوان جدیدترین بازیگر سریال «جزیره» با سیروس مقدم همکاری می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان گفت: جانبازان دوران دفاع مقدس گنجینه‌های ارزشمندی برای نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

روزنامه واشنگتن‌تایمز در گزارشی با اعلام اینکه ایران دستاوردهای نظامی خود را با تهدید انجام اقداماتی علیه کشورهای عرب حامی دولت عراق درهم‌آمیخته است، نوشت: «رادیو عربستان سعودی گفت که کشورهای عربی منطقه خلیج‌فارس به‌طور جمعی درسی فراموش‌نشدنی به ایران خواهند آموخت.»

«ادبیات و شر» نوشته ژرژ باتای با بررسی آثار هفت نویسنده و با ترجمه فرزام کریمی منتشر می‌شود.

کارگردان فیلم سینمایی «سه روز و سه قتل» با انتشار یادداشتی به قتل بابک خرمدین به دست پدر و مادرش واکنش نشان داد.

قتل بابک خرم‌دین به همراه خواهر و شوهر خواهرش و رقابت‌های انتخاباتی بیشتر از سایر موضوعات در صفحه نخست روزنامه‌های کشور در روز پنجشنبه 30 اردیبهشت 1400 مورد توجه قرار گرفته است.

با اعلام وضعیت قرمز از همان روزهای آغازین سال 1400 و افزایش شمار مبتلایان، باز هم سایه سنگین تعطیلی و کساد بر بسیاری مشاغل افکنده شد. در این میان اگرچه هنوز هم شمار مبتلایان بالا و بسیاری از شهرها قرمز است، اما برخی از گالری‌ها فعالیتشان را به صورت حضوری از سر گرفته‌اند؛ البته برخی از گالری‌ها نیز همچنان در فضای مجازی فعالیت می‌کنند یا تعطیل هستند.

در دو روز پایانی اردیبهشت بیش از 40 فیلم سینمایی از شبکه های سیما روی آنتن می رود که «مظنون» و «انتخاب ویژه» دو فیلم سینمایی جدیدی هستند که این هفته پخش می شوند.