پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

بازدید هیأت ایران از مرکز کنترل ترافیک شهر مسکو

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
بازدید هیأت ایران از مرکز کنترل ترافیک شهر مسکو

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، در جریان سفر تیم مدیریت شهری به روسیه، هیأت شهرداری تهران از مرکز کنترل ترافیک شهری مسکو بازدید کردند.

در این جلسه مسئولین مرکز کنترل ترافیک مسکو توضیحاتی در خصوص شیوه مدیریت ترافیک پایتخت به هیأت شهرداری تهران ارائه کردند و جزئیاتی از بررسی این فرایند و ساز و کارهایی که برای کنترل ترافیک دارند را تشریح دادند.

بازدید هیأت شهرداری تهران از دانشگاه عمران و معماری مسکو

در این سفر لطف‌الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران و همراهان از دانشگاه عمران و معماری مسکو بازدید و با پاول اکیموف رئیس این دانشگاه دیدار کرد. این دانشگاه 13500 دانشجو که برخی از آنها ایرانی هستند، دارد.

به گفته رئیس دانشگاه عمران و معماری مسکو، تمامی بلندمرتبه‌سازی‌های روسیه، استادیوم‌ها و حتی سازه‌های عمرانی المپیک سوچی هم توسط متخصصان این دانشگاه ساخته شده و می‌شود.

فروزنده در این دیدار بر رویکرد مدیریت فعلی شهری تهران برای اقدامات مهم در حوزه ساخت و ساز و حفظ ماهیت اسلامی - ایرانی در فرهنگ زندگی مردم شهر تهران تاکید کرد.

وی از آمادگی شهرداری تهران و بخش‌های فنی برای همکاری و اشتراک‌گذاری دانش فنی با دانشگاه‌های روسیه خبر داد.

هیأت شهرداری تهران همچنین از برخی انستیتوها و آزمایشگاه‌های فنی این دانشگاه بازدید کرد. در ادامه نیز از نمایشگاه سازه‌های جدید ساخت دانشگاه مهندسی عمران و معماری مسکو نیز بازدید کردند.

حضور معاون مالی و اقتصاد شهری در مجمع توسعه جهانی در حوزه شهری 2024

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران همچنین در مجمع توسعه جهانی در حوزه شهری 2024 که در حاشیه اجلاسیه بریکس در حوزه شهری در مسکو برگزار شد، حضور یافت و در رابطه با اقدامات تهران برای حفظ محیط‌زیست، ابتکارات در حوزه شهری و تأثیر محیط زیست بر توسعه پایدار شهری سخن گفت.