جمعه 7 اردیبهشت 1403

باشگاه فوتبال فجر ورامین در دفاع مقدس 18 شهید را تقدیم اسلام کرده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
باشگاه فوتبال فجر ورامین در دفاع مقدس 18 شهید را تقدیم اسلام کرده است

ورامین - ایرنا - فرماندار ورامین گفت: باشگاه فجر ورامین در دفاع مقدس، 18 شهید، 22جانباز و 46 رزمنده را تقدیم انقلاب کرده است که در سطح کشور بی نظیر است.

به گزارش ایرنا؛ مجید درویشی روز یکشنبه در دیدار با اعضای هیات موسس باشگاه فرهنگی ورزشی فوتبال فجر شهرستان ورامین که باحضور فخاری معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری شهرستان ورامین برگزار شد اظهار کرد: وجود این سرمایه غنی فرهنگی در شهرستان ورامین یک نعمت است که متاسفانه در چندین سال گذشته به دلیل کم کاری همه ی دستگاه ها نتوانستیم آنرا به نسل جدید به عنوان یک الگوی تمام عیار بشناسیم.

درویشی با برشمردن ویژگی های این باشگاه اظهار کرد: تیم فوتبال فجر به معنای واقعی کلمه هم فرهنگی، ورزشی و جهادی بودند و این از عنایت خداوند و خلوص افراد حاضر در این باشگاه در دهه 60 بوده است و احیای این فرهنگ با همان مبانی و اعتقادات دهه 60 وبا نیاز های حال حاضر جوانان یکی از وظایف همه‌ی دستگاه ها و پیشکسوتان این عرصه است.

فرماندار ورامین در این دیدار با اشاره به سابقه ایثارگری و جانفشانی اعضای کادر مدیریتی و بازیکنان فوتبال فجر شهرستان ورامین در ایام دفاع مقدس گفت: باشگاه فجر در زمان دفاع مقدس 18 شهید،22جانباز و 46 رزمنده را تقدیم انقلاب کرده است و این سابقه در سطح کشور بی نظیر و بی دلیل است و مثل آن در سطح کشور وجود ندارد.

وی گفت: باید این باشگاه را دوباره جهت آشنایی فرزندانمان در آینده به عنوان یک میراث معنوی در شهرستان احیا، حفظ و تقویت کنیم.

در پایان اعضای هیات مدیره باشگاه فجر با هدیه دادن پیراهن شماره 18 (به یاد 18 شهید این تیم) به فرماندار شهرستان ورامین و تمثال شهدای این تیم یاد و خاطره این شهیدان را زنده نگه داشتند.

تیم فوتبال فجر ورامین، یکی از تیم‌های فوتبالی است که در سال‌های 59 و 60 مثل تمام دوره‌های دیگر نام جوانانی را با خود به همراه داشت که با مسابقات مختلفی عناوین قهرمانی کسب می‌کردند. اما وقتی جنگ شد، جذابیت ورزش خود را مانند دیگر تعلقات دنیایی کنار گذاشتند و دوستانه به جبهه اعزام شدند. حالا اعضای این تیم فوتبال دهه 60 امروز جایشان خالی است. چرا که 18 نفر از آنان در جبهه به شهادت رسیده و چند نفری هم به مقام جانبازی نائل شده‌اند. شهید محمد جعفری منش یکی از اعضای این تیم فوتبال بود. جانباز 70 درصد جنگ تحمیلی که بعد از رنج بسیار 32 سال جانبازی در 16 مردادماه 93 به شهادت رسید.

امروز شهدای فوتبالیست به عنوان نگینی در میان ورزشکاران می درخشند و باید تمام فعالان عرصه ورزش الگوهای خود را از میان این شهدا انتخاب کنند.

شهیدان محمد رضا بیگدلی، محسن قاجاریه، حمید اصفهانی، محسن هرندی، سید موسی طباطبایی، علی و محمد جعفری منش، محسن شیرکوند، کریم و رحیم کدخدایی، ناصر نوع پرور، مصطفی کاشانی، سید علی حسینی امامی، سید محسن ابراهیمی و جانبازان مجید عالی دایی، عباس قاسمی شهید و چندین نفر از اعضای تیم هم جانباز شده‌اند. جانباز محمد قاجار، جانباز عباس عالی دایی، جانباز حسن ایلانی، جانباز محمود ربیعی، جانباز معاف و جانباز طرابادی. این ها اعضای تیم فجر ورامین بودند که در لیگ استان تهران هم شرکت داشتند.

فوتبال ورامین در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی آنچنان جایگاهی در میان شهرستان های استان تهران داشت که حتی تیمی نظیر پرسپولیس با همه ستارگان خود به این شهر آمده و با بازیکنان ورامینی مسابقه دادند.

ورامین با 300 هزار جمعیت در 35 کیلومتری جنوب‌شرق تهران استان تهران واقع شده است و دارای دو بخش مرکزی و بخش جوادآباد است.

برچسب‌ها

باشگاه فوتبال فجر ورامین در دفاع مقدس 18 شهید را تقدیم اسلام کرده است 2
باشگاه فوتبال فجر ورامین در دفاع مقدس 18 شهید را تقدیم اسلام کرده است 3
باشگاه فوتبال فجر ورامین در دفاع مقدس 18 شهید را تقدیم اسلام کرده است 4