یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

بانک‌ها به نرخ سود مصوب پایبند باشند / ویلایی‌سازی نهضت ملی مسکن به کمک بازار می‌آید؟

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
بانک‌ها به نرخ سود مصوب پایبند باشند / ویلایی‌سازی نهضت ملی مسکن به کمک بازار می‌آید؟

شرایط خرید پژو 207 و تارا در بورس کالا، عرضه 389 میلیون دلار در سامانه نیما و واردات برنج ممنوع شد از اخبار اقتصادی امروز است.

مهمترین اخبار اقتصادی امروز سه شنبه 13 دی به شرح زیر است:

بانک‌ها به نرخ سود مصوب پایبند باشند بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی با تاکید بر لزوم پایبندی بانک‌ها در خصوص نرخ مصوب سپرده‌های بانکی، از اعمال اقدامات تنبیهی برای بانک‌ها و موسسات اعتباری متخلف خبر داد.

شرایط خرید پژو 207 و تارا ابلاغ شد بورس کالا در نامه‌ای شرایط خرید پژو 207 دستی و اتوماتیک و تارا دستی را که قرار است 18 دی در تالار خودرو عرضه شود ابلاغ کرد.

حجم تجارت غیر نفتی کشور به 87.4 میلیارد دلار رسید بر اساس آمار گمرک، طی امسال حجم تجارت ایران یعنی مجموع صادرات غیر نفتی و واردات به 87.4 میلیارد دلار رسید.

واردات برنج ممنوع شد رئیس انجمن واردکنندگان برنج گفت: واردات انواع برنج از نیمه آبان ممنوع و متوقف شده است و عملا هیچ نوع برنج خارجی از گمرک ترخیص نمی‌شود.

خروج دلالان و محتکران از بازار مسکن با تقویت سامانه املاک و اسکان نوروزی گفت: با تقویت سامانه املاک واسکان و افزایش عرضه می توانیم دلالان و محتکران بازار مسکن را از این بازار خارج کنیم.

آلودگی هوای کلان‌شهرها از فردا کاهش می‌یابد مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: آلودگی هوای کلان‌شهرها از فردا با ورود سامانه بارشی جدید به کشور کاهش می‌یابد.

امروز 389 میلیون دلار در سامانه نیما عرضه شد طبق اعلام بانک مرکزی، مجموع عرضه ارز در سامانه نیما طی امروز به 389 میلیون دلار رسید.

ویلایی‌سازی نهضت ملی مسکن به کمک بازار می‌آید؟ به گفته بسیاری از کارشناسان، ویلایی‌سازی پروژه‌های نهضت ملی مسکن می‌تواند علاوه بر کاهش مدت زمان ساخت، بهبود وضعیت بازار مسکن را به همراه داشته باشد.

تهران بیشترین میزان مصرف گاز در 24 ساعته گذشته را به نام خود ثبت کرد رئیس مرکز راهبری شبکه گاز کشور گفت: در 24 ساعت گذشته تهران با 115 میلیون مترمکعب بیشترین میزان مصرف گاز را داشته است.

ایران خودرو تخصیص خودرو به مدیران را ابطال کند سخنگوی وزارت صمت گفت: تخصیص خودرو هایما S 8 با قیمت کارخانه به مدیران ایران خودرو اشتباه بود و این تخصیص باید سریعا ابطال شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی