چهارشنبه 4 مهر 1403

برنامه‌های هفته گردشگری اعلام شد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
برنامه‌های هفته گردشگری اعلام شد

برنامه‌های هفته گردشگری از تاریخ 6 تا 13 مهرماه که توسط وزارت میراث فرهنگی برگزار می‌شود، اعلام شد.

برنامه‌های هفته گردشگری از تاریخ 6 تا 13 مهرماه که توسط وزارت میراث فرهنگی برگزار می‌شود، اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه های متعدد گردشگری در بسیاری از استان‌های کشور برگزار می شود اما از ششم تا سیزدهم مهرماه برخی از برنامه ها به صورت ملی اجرا خواهد شد. در روز جمعه ششم مهرماه که روز گردشگری و صلح اجتماعی نامیده شده در بوستان نوروز اراضی عباس آباد برنامه های روز جهانی گردشگری افتتاح خواهد شد و گروههای موسیقی، ورکشاپ صنایع دستی در این محدوده برپا می شود.

در کنار آن همایش دوچرخه سواری از موزه دفاع مقدس تا موزه صلح نیز اجرا خواهد شد.

در شهر انزلی نیز «رالی خزر تا خلیج فارس» توسط کانون اتومبیلرانی و جهانگردی آغاز می شود.

در همین روز در محدوده منطقه 12 تهران فعالان بخش خصوصی تورهای تهرانگردی و جشنواره پیوند اقوام با محوریت گردشگری تهران را برگزار خواهند کرد.

در روز شنبه هفتم مهرماه که با نام زبان پارسی؛ زبان صلح نامیده شده همایش گردشگری صلح با طبیعت و جدان محیط زیست در سالن آمفی تئاتر وزارت میراث فرهنگی برگزار می شود و مراسم افتتاح همزمان پروژه های گردشگری کشور نیز در ساعت 10 صبح همین روز در یکی از هتل های تهران توسط وزیر میراث فرهنگی و معاونان برگزار خواهد شد.

روز یکشنبه هشتم مهرماه که گردشگری و صلح با طبیعت نامگذاری شده نشست گردشگری و صلح توسعه گردشگری تهران و همایش تجلیل از فعالان گردشگری پایتخت به ترتیب در سالن خلیج فارس پژوهشگاه میراث فرهنگی، سالن فجر وزارت میراث فرهنگی و یکی از هتل های تهران توسط متخصصین و اساتید گردشگری، مدیران شهری و روسای تشکل های گرشگری برگزار خواهد شد.

نهم مهرماه همزمان با روز گردشگری و وفاق ملی همایشی با همین عنوان در سالن موزه ملی با حضور وزیر میراث فرهنگی برگزار خواهد شد.

معاونان گردشگری و صنوف نیز در دانشکده جغرافیا همایش گردشگری و صلح را در همین روز برگزار خواهند کرد.

در روز سه شنبه دهم مهر که روز گردشگری و صلح جهانی نامیده شده اولین کنگره بین المللی گردشگری و صلح توسط دانشگاه تهران همایش گردشگری و صلح جهانی در باغ کتاب اراضی عباس آباد و اختتامیه جشنواره مردمی روز جهانی گردشگری در اراضی عباس آباد برگزار خواهد شد.

در روز چهارشنبه یازدهم مهرماه با نام «ایران سرزمین همزیستی ادیان» همایش دیپلماسی بین المللی گردشگری سلامت در بیمارستان فرهیختگان و اولین همایش گردشگری ادیان در همدان برگزار خواهد شد.

این همایش تا روز پنجشنبه دوازدهم مهرماه ادامه خواهد داشت.

در روز جمعه سیزدهم مهر نیز اختتامیه «رالی خزر تا خلیج فارس» در شهر بندرعباس برگزار می شود.