جمعه 7 اردیبهشت 1403

107 برنامه کمیته فرهنگی و هنری ستاد بزرگداشت دهه فجر در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
107 برنامه کمیته فرهنگی و هنری ستاد بزرگداشت دهه فجر در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

زاهدان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: 107 برنامه از سوی کمیته فرهنگی و هنری ستاد بزرگداشت دهه فجر در استان تدارک دیده شده که شاخص آنها جشنواره فیلم فجر است.

حسین مسگرانی روز دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت ایام دهه فجر اظهارداشت: امسال با وجود مشکلات بویژه ویروس کرونا برنامه های دهه فجر با رعایت پروتکل ها برگزار و از 15 بهمن ماه جشنواره فیلم فجر با نمایش 14 تا 16 فیلم در سینماهای هلال و اشراق زاهدان اکران خواهد شد.

وی گفت: همچنین به مناسبت ایام دهه فجر 2 سالن نمایش فیلم در شهرستان های زهک و خاش با همکاری بنیاد علوی افتتاح می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: در تمامی شهرستان های استان جشن های انقلاب، شب شعر و برنامه های متنوع و مختلفی به مناسبت ایام مبارک دهه فجر برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: اختتامیه جشنواره فیروزه، جشنواره قرآنی و کرسی های تلاوت قرآن، نمایش فیلم سینمایی لیپار و تجلیل از عوامل این فیلم، اختتامیه جشنواره مستاگ، اختتامیه جشنواره گرافیک رضوی و جشنواره موسیقی از جمله برنامه های این ایام در زاهدان است.

مسگرانی ادامه داد: به صورت ویژه رویکردی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی در اکثر شهرهای استان آغاز شده و در حوزه هنرهای تجسمی نیز تعاملاتی با رویکرد فجر انقلاب در حال انجام است.

وی گفت: همچنین سند برش مهندسی توسعه فرهنگی استان با رویکرد بومی در بخش های مختلف در ایام دهه فجر رونمایی می شود.

برچسب‌ها