سه‌شنبه 28 فروردین 1403

برگزاری ویژه‌برنامه روز جهانی صنایع‌دستی در اصفهان

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
برگزاری ویژه‌برنامه روز جهانی صنایع‌دستی در اصفهان

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی از برگزاری برنامه‌های هفته صنایع‌دستی و ویژه‌برنامه روز جهانی صنایع‌دستی در پنج استان کشور خبر داد.

مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته صنایع‌دستی گفت: برنامه‌های هفته صنایع‌دستی و روز جهانی صنایع‌دستی از 17 خرداد آغاز خواهد شد و پنج استان کشور میزبان این برنامه‌ها هستند.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: علاوه بر استان تهران، استان‌های البرز، زنجان، اردبیل و اصفهان میزبان رویداد‌های هفته صنایع‌دستی و روز جهانی صنایع‌دستی خواهند بود.

او اضافه کرد: به همین مناسبت در اولین روز از هفته صنایع‌دستی در روز 17 خرداد ماه جاری، نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در تهران برگزار می‌شود.

جلالی گفت: ویژه‌برنامه روز جهانی صنایع‌دستی با حضور مهمانان داخلی و خارجی و مسئولانی از شورای جهانی صنایع‌دستی و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در اصفهان برگزار می‌شود.

او در ادامه گفت: در روز دوشنبه 22 خرداد، استان اردبیل میزبان مسئولانی از شورای جهانی صنایع‌دستی و نیز وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است و همین گروه در روز سه‌شنبه 23 خرداد به استان زنجان سفر خواهند کرد.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یادآور شد: در روز چهارشنبه 24 خرداد ماه جاری، تهران میزبان برنامه گرامیداشت روز جهانی صنایع‌دستی و روز پنجشنبه 25 خرداد نیز اختتامیه گام دوم و سوم «رویداد سه‌گام» برگزار و نمایشگاه فروش آثار هنری و صنایع‌دستی در کاخ نیاوران افتتاح می‌شود.

جلالی خاطرنشان کرد: در روز جمعه 26 خرداد نیز از کارگاه‌های هنرمندان نوگرا در استان البرز بازدید به عمل خواهد آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری