دوشنبه 16 مهر 1403

بسیج، روحیه همگرایی را در حل مشکلات کشور تقویت می‌کند

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
بسیج، روحیه همگرایی را در حل مشکلات کشور تقویت می‌کند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: حرکت‌های بسیجی که سبب قرار گرفتن مردم در عرصه های مختلف می‌شود یک فرهنگ جدید است و به تعبیری فرهنگ قرآنی است که توانسته روحیه همگرایی و تعاون را در حل مشکلات کشور تقویت کند.

بابک حیدری در گفت و گو با ایسنا در خصوص هفته بسیج و مهم‌ترین دستاوردهای این نهاد مردمی، اظهار کرد: مهمترین برکتی که بسیج برای انقلاب اسلامی به همراه داشته، دفاع از ارزش های انقلاب و حدود و ثغور کشورمان بوده است. تهاجم همه جانبه صدام به ایران که قدرت های بزرگ در پشت آن بودند با توجه به از هم پاشیدگی ارتش در اول انقلاب و همچنین جمع و جور نبودن نهادهای انقلابی می توانست بسیار خطرناک باشد، اما حضور بسیج مردمی و حضور قاطعانه مردم توانست به دفاع از کشور در کنار دیگر نهادهای نظامی کمک بزرگی کند.

وی افزود: این حضور به موقع، کشور را نجات داد و یک وجب از خاک ایران به دست دشمن نیفتاد. در نخستین گام وظیفه بسیج و افتخاری که در طول 40 سال گذشته داشته و حتی هم اکنون در دفاع از عمق استراتژیک نظام آنجایی که بسیج به عنوان نیروی مستشاری یا رزمنده وارد عراق و سوریه شد، اهمیت بسیاری داشته که سبب دفاع موثر از ارزش های نظام شده است.

این عضو شورای مرکزی کانون اندیشه و تمدن اسلامی استان اصفهان، گفت: با توجه به نیاز مملکت این حرکت بسیج در فاز نظامی وارد حوزه های دیگری شد که یکی از این حوزه‌ها بحث سازندگی بود و هم اکنون هم می بینیم حرکت‌های جهادی ما در قالب بسیج در نقاط مختلف کشور در حال انجام است تا به نیازهای اولیه مردم در سراسر کشور کمک کند.

حیدری تصریح کرد: حرکت های بسیجی که سبب قرار گرفتن مردم در عرصه های مختلف می شود یک فرهنگ جدید است و به تعبیری فرهنگ قرآنی است که توانسته روحیه همگرایی و تعاون را در حل مشکلات کشور تقویت کند.

روحیه بسیجی بر اقتصاد حاکم شود

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: عرصه ای که هم اکنون دشمن فشار زیادی را به کشور وارد می‌کند، عرصه اقتصادی است که لطمات زیادی وارد کرده و بسیج در این عرصه هم می تواند به خوبی وارد شود و با روحیه بسیجی به حل مشکلات اقتصادی کمک کند. هر کسی که دلش برای این کشور می‌سوزد بسیجی است و اصل، داشتن روحیه بسیجی است نه اینکه کارت بسیج داشته باشیم. یک بازرگان یا تولید کننده وقتی تلاش می کند که تحریم ها را بشکند در واقع بسیجی است و روحیه بسیجی دارد.

وی افزود: همان طور که اشاره کردم قرار نیست بسیج به عنوان یگ گروه شبه نظامی وارد اقتصاد کشور شود، بلکه فرهنگ بسیجی باید بر اقتصاد حاکم شود و افراد با تمام قوا به حل مشکلات اقتصادی کمک کنند. یکی از وجوه بسیج، عملیات نظامی است و دیگر وجوه آن کار فرهنگی و اقتصادی است. قاعدتا هر کسی که دلش برای کشور بسوزد بسیجی است، بنابراین لزومی ندارد نیروی بسیجی وارد فعالیت اقتصادی شود، اما همین که فرهنگ و روحیه بسیجی بر اقتصاد حاکم شود به معنای وارد میدان شدن بسیج است.

این عضو شورای مرکزی کانون اندیشه و تمدن اسلامی استان اصفهان، گفت: دشمن در دو حوزه اقتصادی و فرهنگی قصد دارد به کشور لطمات زیادی وارد کند. در این دو حوزه باید روحیه بسیجی داشته باشیم تا در برابر شبیخون فرهنگی و تحریم‌های دشمن بتوانیم موفق عمل کنیم و به عدالت اجتماعی در جامعه یاری رسانیم.

انتهای پیام