دوشنبه 16 مهر 1403

بسیج سدی در مقابل تهدیدهای دشمنان است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بسیج سدی در مقابل تهدیدهای دشمنان است

کرمانشاه - ایرنا - یکی از فرماندهان پیشکسوت بسیج کرمانشاه گفت: بسیج سدی به بلندی اراده ملت بزرگ ایران در مقابل تهدیدها و تهاجم دشمنان است.

«حسن موحد» روز پنجشنبه به مناسبت هفته بسیج در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: شجره طیبه بسیج در دوران دفاع مقدس ثابت کرد که نگهبان خوبی برای ایران اسلامی و انقلاب است.

وی بسیج را نمادی از عزم ملت بزرگ ملت ایران دانست و گفت: بسیج در طول دوره های مختلف تاریخ همچون سدی محکم در مقابل سیلاب تهاجمات دشمن ایستاده است و اجازه نفوذ به دژ محکم ایران اسلامی را نمی دهد.

معاون فرهنگی پیشین سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه افزود: همان طور که در دوران دفاع مقدس دیدیم بسیج در تمام حوادث، تهدیدها را با هدایت رهبری تبدیل به فرصت کرده است.

موحد به خدمات نیروهای بسیج در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: رده پای نیروهای بسیجی در تمام طول دوران دفاع مقدس به وضوح قابل مشاهده است؛ بسیجیان در خط مقدم و عرصه های پشتیبانی از جبهه به خوبی توانستند ظاهر شوند.

وی افزود: پس از دوران دفاع مقدس نیز هر زمان که کشور با بحران روبه رو شد ملت بزرگ ایرانی اسلامی در قالب بسیج میلیونی به میدان آمدند و از وارد شدن خسارت به کشور جلوگیری کردند.

این فرمانده پیشکسوت بسیج همچنین به خدمات این نیروی مردمی در دوران شیوع ویروس کرونا پرداخت و گفت: در این دوران ملت ایران به پشتوانه داشتن فرزندان بسیجی به مقابله با این بیماری رفتند.

موحد، پایگاه های بسیج را سنگری برای انجام کمک های مومنانه به مردم دانست و اظهارداشت: بسیج در عرصه مقابله با ویروس کرونا از نخستین روزها وارد میدان شد و در حوزه‌های کنترل تردد و عبور و مرور شهری، قرنطینه شهرها، تولید ماسک و کاستن از فشار تقاضا بر بازار و نیز عرصه اطلاع‌رسانی و رسانه فعالیت کرد.

وی با اشاره به حضور بسیجیان برای تولید نیازهای مردم همچون ماسک، عنوان کرد: بسیجیان در حوزه کمک های معیشتی در زمان‌های مختلف به مردم خدمات گوناگونی ارایه کردند و در زمینه کنترل بازار نیز براساس نیازها وارد شدند.

مسوول سابق بسیج رسانه استان کرمانشاه گفت: امروز نیاز است که بسیج بیش از گذشته در عرصه فرهنگی و رسانه‌ای و برای کنترل فضاسازی‌هایی که علیه کشور یا مردم در حال شکل‌گیری است، اقدام کند.

موحد، بسیج را سنگر محکم نظام دانست و تاکید کرد: باید از ظرفیت های بسیج به خوبی در راستای پیشرفت کشور بهره گیری شود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*