یک‌شنبه 15 مهر 1403

بیش از 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی تهران اختصاص می یابد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیش از 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی تهران اختصاص می یابد

تهران - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: 10 هزار میلیارد و 640 میلیون تومان تسهیلات به بنگاه های اقتصادی آسیب دیده از کرونا در این استان اختصاص می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، حشمت الله عسگری روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: حمایت از واحدهای کسب و کار و بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده از شرایط شیوع ویروس کرونا ضرورت دارد از همین رو این تسهیلات با نرخ بهره 12 درصد و دوره تنفس چهار ماهه به بانک های استان ابلاغ شده است.

وی یادآورشد: پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده از کرونا در استان تهران به استناد تبصره 11 مصوبه شانزدهمن جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و ابلاغ معاونت اقتصادی ریاست جمهوری در استان اجرایی شده است و بر این اساس واحدهای کسب و کار آسیب دیده از ویروس کرونا باید با ثبت نام در سامانه کارا و تکمیل فرایند پذیرش جهت اخذ تسهیلات اقدام کنند.

عسگری اظهارداشت: برای واحدهای کسب و کار که در رسته تعطیل شده بر اساس مصوبه قرار بگیرند، به ازای هر نیروی شاغل 16 میلیون تومان تسهیلات تعیین شده که 50 درصد جهت تامین هزینه‌های دستمزد و 50 درصد دیگر برای سایر هزینه‌های عملیاتی در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در مورد وثایق و تضامین قابل دریافت از واحدهای کسب و کار تصریح کرد: برای تسهیلات تا سقف 16 میلیون تومان سفته، از 16 تا 48 میلیون تومان سفته به همراه یک ضامن، از 48 تا 160 میلیون تومان سفته با 2 ضامن، از 160 تا 200 میلیون تومان سفته با سه ضامن و بالاتر از 200 میلیون تومان ارایه تضمین صادره از سوی صندوق‌های ضمانت و یا بنا به تشخیص بانک وثیقه دریافت می شود.

عسگری ادامه داد: بنگاه‌های اقتصادی استان می توانند با ثبت درخواست در سامانه مربوطه و تکمیل فرایند ثبت نام نسبت به اخذ تسهیلات اقدام و موسسات اعتباری مکلفند ظرف یک هفته پس از مراجعه واحدهای کسب و کار و تکمیل مدارک و مستندات، نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند. وی سپس با اشاره به جنبه حمایتی این تسهیلات خاطرنشان کرد: جایگزین کردن تسهیلات اعطایی توسط موسسه اعتباری بابت تسویه بدهی‌های غیر جاری و یا تامین وجه چک‌های برگشتی مغایر با اهداف حمایتی دستورالعمل بوده و ممنوع است.

مسئولان کشوری در حوزه اقتصادی پیش از این برای حفاظت از سلامتی کارگران و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، دستور کاهش تعداد نیروها و شیفت بندی آنها را صادر کرده بودند.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از وزارت بهداشت: درمان و آموزش پزشکی، مجموع تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به 148 هزار و 950 نفر، مجموع جان باختگان این بیماری به هفت هزار و 734 نفر و تعداد بهبود یافتگان به 116 هزار و 827 نفر رسیده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*