جمعه 21 اردیبهشت 1403

بی مهری وزارت علوم به دانشگاه کوثر در محدود کردن رشته‌ها / ارسال 757 اثر به جشنواره سراسری پروین اعتصامی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بی مهری وزارت علوم به دانشگاه کوثر در محدود کردن رشته‌ها / ارسال 757 اثر به جشنواره سراسری پروین اعتصامی

محبوبه معین مقدس با بیان اینکه دانشگاه کوثر از سمت وزارت علوم با بی مهری مواجه شده است، گفت: عدم پذیرش در رشته های فنی و مهندسی و محدود شدن به رشته های علوم پایه تا مرحله ادغام این دانشگاه پیش رفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترکاز بجنورد، محبوبه معین مقدس، رییس دانشگاه دخترانه کوثر بجنورد پیش از ظهر امروز در دومین جشنواره سراسری علمی، فرهنگی و هنری پروین اعتصامی اظهار داشت: دانشگاه کوثر به عنوان دومین دانشگاه ویژه بانوان با سه دانشکده و هدف توانمند سازی بانوان تاسیس شد و در حال حاضر با سه هزار و 400 دانشجو در این مسیر گام برداشته است.

وی با اشاره به اینکه توانمندی و توانایی های دانشجویان کوثر و شرکت آنها در فرآیندهای علمی، ورزشی، فرهنگی و کسب مقام ها باعث مباهات استان خراسان شمالی است، ادامه داد: این دانشگاه در راستای اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شد و باتوجه به نیاز و قابلیت های موجود در بانوان وجود این دانشگاه مورد تاکید و ضروری است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مشابه دانشگاه کوثر در بسیاری از کشورها وجود دارد، اضافه کرد: علی رغم ماموریت ذاتی این دانشگاه که خدمت رسانی به دانشجویان است، متاسفانه از سمت وزارت علوم با بی مهری مواجه شده است و باعث عدم پذیرش در رشته های فنی و مهندسی و محدود شدن در حوزه فعالیت های علوم پایه شده و این مسئله تا مرحله ادغام این دانشگاه پیش رفت.

معین مقدس گفت: با پیگیری های صورت گرفته و متولیان امر در استان خراسان شمالی، دانشگاه کوثر همچنان پابرجا مانده است و در دولت جدید توجه خاص تر وزارت علوم به حوزه فعالیت بانوان و حمایت ویژه از دانشگاه های ویژه بانوان در دستور کار قرار گرفت.

این مقام مسئول اظهار داشت: امید است که دانشگاه کوثر بتواند دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی باشد.

وی با اشاره به اینکه دومین جشنواره پروین اعتصامی با میزبانی دانشگاه کوثر بجنورد برگزار شده است، ادامه داد: دوره نخست این جشنواره در دانشگاه الزهرا تهران با هدف شناخت استعداد و توانمندی های دختران ایران زمین تشکیل شد.

معین مقدس گفت: این جشنواره در بخش های مختلف ادبی، هنری، پژوهشی، ایده، مسائل فرهنگی و آزاد بوده است که به صورت رسمی از آذر ماه سال گذشته آغاز شده است.

وی با بیان اینکه 757 اثر از سراسر کشور به این جشنواره ارسال شده است، گفت: میزان آثار ارسال به این جشنواره در مقایسه با دوره نخست 58 درصد رشد پیدا کرده است که بعد از داوری بخش نخست 538 اثر حائز شرایط داوری قرار گرفتند.

وی بیان داشت: آثار با توجه به حوزه های فعالیت بدون نام و ذکر محل تحصیل دانشجو برای حفظ عدالت به داوری گذاشته شد و در نهایت در شورای داوری 38 اثر حایز رتبه اول تا سوم و 11 اثر شایسته تقدیر شدند.

انتهای پیام /