جمعه 10 فروردین 1403

تئاتر مشهدی راهی شانگهای می‌شود

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
تئاتر مشهدی راهی شانگهای می‌شود

تئاتر «آدیداس» نوشته «مهدی ضیاءچمنی»، کارگردانی «پویا غازی» و با تهیه‌کنندگی «مسعود حکم‌آبادی» از مشهد به یازدهمین جشنواره تئاترهای کمدی شانگهای در کشور چین راه پیدا کرد.

به گزارش «خبرآنلاین» از خراسان رضوی؛ جشنواره بین‌المللی تئاتر تجربی شانگهای از سال1998 توسط آکادمی تئاتر شانگهای STA برگزار می‌شود که پس از 7سال از برگزاری نخستین رویداد، به یک دوسالانه جهانی تبدیل شد.

موضوع یازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر تجربی شانگهای، کمدی در ادای احترام به مولیر است که به چهارصدمین سالگرد تولد مولیر نمایشنامه‌نویس مطرح فرانسوی اختصاص دارد.

تئاتر «آدیداس» از ایران پس از طی کردن مراحل بازبینی به بخش مسابقه این جشنواره راه پیدا کرد تا در کنار سایر آثار شرکت‌کننده، برای علاقه‌مندان و هنرمندان سراسر جهان به نمایش درآید.

همچنین مسئولان برگزاری این جشنواره طی ایمیلی از «پویا غازی» کارگردان نمایش خواسته‌اند به صورت آنلاین، سخنرانی 10دقیقه‌ای در باب کمدی در تئاتر برای شرکت‌کنندگان داشته باشد.

این رویداد از تاریخ 17 تا 23اکتبر [26مهر تا یکم آبان‌ماه] به صورت آنلاین برگزار خواهد شد و «آدیداس» تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران دراین فستیوال است.

این نمایش پیش از این یک دوره در تماشاخانه شهرزاد تهران و 3دوره در مشهد روی صحنه رفته بود که با استقبال بی‌نظیر مخاطبان همراه شده بود.

در «آدیداس» مصطفی محمدزاده، علی احمدی، مهیارغازی، حجت سادات، میلاد ادیب، شایان بهداد، علی فلاحت و مهدی ضیاءچمنی بازی می‌کنند.

46

کد خبر 1662768