یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

تحریم‌های آمریکا بانک‌ها را محتاط کرد / روسیه بی‌پول شد؟

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
تحریم‌های آمریکا بانک‌ها را محتاط کرد / روسیه بی‌پول شد؟

تاخیر در پرداخت، درآمد کرملین را کاهش داده و آن را نامنظم می‌کند و به واشنگتن اجازه می‌دهد تا به اهداف تحریمی دوگانه خود یعنی مختل کردن درآمد نفتی کرملین و در عین حال، حفظ عرضه انرژی در بازار جهانی، دست پیدا کند.

هشت منبع آگاه به رویترز گفتند: چندین بانک در چین، امارات و ترکیه، الزامات پایبندی به تحریم‌های خود را در هفته‌های اخیر افزایش داده‌اند که منجر به تاخیر یا حتی رد انتقال پول به مسکو شده است.

بانک‌ها، با احتیاط نسبت به تحریم‌های ثانویه آمریکا، از مشتریان خود درخواست کرده اند تضمین‌های کتبی ارائه دهند که هیچ شخص یا نهاد تحت تحریم آمریکا، در معامله دخالت نداشته یا از پرداختی، بهره‌مند نیست.

خبر مرتبط جنگ ناتو و روسیه نزدیک‌تر از همیشه / اروپا دست به کار شد

اولویت اصلی ناتو در جنگ متعارف احتمالی با روسیه، دفاع از کشورهای حوزه بالتیک است که مستقیماً با روسیه هم مرز هستند

دو منبع اظهار کردند: در امارات، بانک‌های فِرست ابوظبی و بانک اسلامی دوبی، حسابهای مرتبط با تجارت کالاهای روسی را به حالت تعلیق درآورده اند.

به گفته چهار منبع آگاه، بانک مشرق امارات، زیارت و واکیف بانک ترکیه و بانک‌های چینی ICBC و بانک چین، هنوز پرداخت‌ها را انجام می‌دهند، اما پردازش آنها هفته ها یا ماهها طول می‌کشد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، در مورد گزارش‌هایی مبنی بر اینکه بانک‌ها در چین پرداخت‌ها را کند کرده‌اند، گفت: مشکلات پرداخت وجود دارد. پسکوف در کنفرانس روزانه خود با خبرنگاران گفت: البته فشار بی سابقه آمریکا و اتحادیه اروپا بر جمهوری خلق چین، همچنان ادامه دارد.

پسکوف گفت: البته این امر، مشکلات خاصی ایجاد می‌کند، اما نمی‌تواند مانعی برای توسعه بیشتر روابط تجاری و اقتصادی ما با چین شود.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

تحریم‌های آمریکا بانک‌ها را محتاط کرد / روسیه بی‌پول شد؟ 2