سه‌شنبه 17 مهر 1403

ترور شهید فخری زاده بیانگر به بن‌بست رسیدن استکبار است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ترور شهید فخری زاده بیانگر به بن‌بست رسیدن استکبار است

قم - ایرنا - تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با صدور پیامی ضمن غیر انسانی خواندن ترور دانشمندان و شخصیت‌های برجسته همچون قاسم سلیمانی و محسن فخری‌زاده، گفت: اینگونه جنایات غیر انسانی بیانگر به بن بست رسیدن توطئه‌های استکبار جهانی و مولود نامشروعش رژیم منحوس صهیونیستی است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، در پیام آیت الله سید محمد سعیدی آمده است: ترور ناجوانمردانه و سنگدلانه دانشمند پرافتخار و راهبردی جهان اسلام، شهید دکتر محسن فخری زاده (رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع) که دستاوردهای شگرفی در زمینه های هسته‌ای، مقابله با بیماری کرونا و عرصه های دفاعی، موشکی و غیره داشت و به اذعان دشمنان، جزو قدرتمندترین افراد جهان به شمار می‌رفت، موجی از اندوه همراه با خشم از عاملان این اقدام وحشیانه را به همراه داشت.

پیام ادامه یافته است: آن شهید بزرگوار که به حق شخصیتی چون حاج قاسم سلیمانی در عرصه علم و دانش داشت، عمر پر برکت خود را در راه دفاع از انقلاب و اقتدار ایران اسلامی گذراند و شهادتش در آستانه سالگرد عروج آن سردار بزرگ، داغی مضاعف بر قلب‌ها نهاد.

پیام حاکیست: بی تردید اینگونه جنایات غیر انسانی بیانگر به بن بست رسیدن توطئه‌های استکبار جهانی و مولود نامشروعش رژیم منحوس صهیونیستی است (که گویا مدتی قبل نام این دانشمند مخلص و متقی را بر زبان نحسشان جاری کرده بودند) و یقینا با این اقدام ددمنشانه، به یاری خداوند قهار، اضمحلال و نابودی خود را نزدیک تر ساختند.

در این پیام آمده است: اینجانب ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت این بزرگ مرد خدوم، به محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی، خانواده ایشان، جامعه علمی کشور و مردم شهید پرور شهر کریمه اهل بیت (س) برای آن شهید والامقام علو درجات را از خداوند متعال مسالت دارم.

پیام ادامه یافته است: در پایان از مسئولان امنیتی کشور، قاطعانه می‌خواهم که قبل از وقوع چنین حوادث تأسف بار، حلقه‌های حفاظتی از اینگونه شخصیت های سرمایه ای نظام را بیشتر، قویتر و فنی‌تر نمایند.

تروریستهای بیگانه عصر جمعه - هفتم آذرماه - با کمین در مسیر خودروی حامل شهید دکتر محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل ایشان مورد حمله واقع و بعد یک خودرو نیسان در 15 متری وی منفجر شد. در اثر این تیراندازی و انفجار، این دانشمند برجسته به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*