یک‌شنبه 8 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

با رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، آئین‌نامه آموزشی در خصوص معادل‌سازی دروس دوره‌های کاردانی و کارشناسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باطل شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نامه‌ای به استانداران سراسر کشور بر اجرای برنامه ملی مسیر سبز ایران پاک در آستانه نوروز 1402 تأکید کرد.

معاون قضائی قوه قضائیه گفت: در کل کشور کمتر از نیم درصد افراد مرتبط با حوادث اخیر مشمول عفو قرار نگرفتند و در برخی استان‌ها صد در صد این افراد شامل عفو شدند.

دادستان کل کشور با ارسال بخشنامه‌ای خطاب به دادستان‌های کل کشور اعلام کرد: دادستان‌ها به‌منظور احیا و صیانت از جان، مال و حقوق مردم و برقراری امنیت، با مسئولین مرتبط همکاری و تمهیدات لازم را معمول کنند.

پیدا شدن پوست یوزپلنگ به همراه اسلحه گمان‌زنی‌ها را به سمت شکار یوز توسط این فرد برد و از زمان اعلام این خبر عده‌ای از دوستداران محیط زیست گمانه‌زنی کردند که پوست کشف شده مربوط به مادر "آذر" و "توران" است!

شهردار منطقه 11 تهران از صدور حکم قضایی رفع تصرف عدوانی و مجازات متصرف غیرقانونی پارکینگ شایان با هدف صیانت از اموال و املاک شهرداری تهران و احقاق حقوق عامه مردم خبر داد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

یکی از خطرناک‌ترین اتفاقاتی که در چهارشنبه آخر سال رخ می‌دهد آسیب به چشم افراد است که می‌تواند منجر به ضعف بینایی و یا نابینایی شود؛ در این مطلب به اقدامات اولیه هنگام مواجهه با مصدومی که دچار آسیب چشمی شده پرداخته‌ایم.

معاون فرهنگی و هنر‌های شهری سازمان زیباسازی شهر تهران، از طراحی خلاقانه اتوبوس‌های شهری در هشتمین سالانه هنرهای شهری بهارستان خبر داد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کیفیت محتوایی رسانه‌ها ملاک حمایت در سال جدید است بر لزوم حمایت و ایجاد امنیت شغلی برای خبرنگاران تأکید کرد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: میزان پیشنهادی سازمان زندان‌ها برای تسهیلات اشتغالزایی زندانیان برای سال 1402 یکهزار میلیارد تومان است.

خانواده‌ها می‌توانند نقش مهمی را در پیشگیری از حوادث مربوط به چهارشنبه پایان سال ایفا کنند در این مطلب توصیه‌هایی به خانواده‌ها برای همراهی با فرزندان در شب "چهارشنبه‌سوری" ارائه کردیم.

استفاده از مواد محترقه در شب "چهارشنبه‌سوری" باعث بروز سکته قلبی و مرگ پرندگان و منحل شدن چرخه زندگی بسیاری از پستانداران و خزندگان می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: با توجه به اینکه هنوز برداشتن پل حافظ به نتیجه نرسیده، این اقدام در ایام نوروز امسال منتفی است.

فرماندهی کل انتظامی هدفمند شدن گشت‌های انتظامی را تشریح کرد و گفت: گشت‌های پلیس باید در جایی که نیاز است مستقر شوند و ماموریت انجام دهند نه در جایی که از قبل تعیین کرده بودند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: دولت در سال جاری سهم خود را در ارتباط با بلیط مترو و اتوبوس پرداخت نکرده است.