دوشنبه 9 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اردوی راهیان پیشرفت در قالب بازدید از اماکن علمی، صنعتی، پزشکی و پروژه‌های کشاورزی و... برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود و در استان تهران بازدید از انستیتو پاستور و شرکت مپنا اجرا شده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در صورتی که شهردار تهران لیست ساختمان‌های ناایمن را به بنده بدهد آن را در اختیار اعضا قرار می‌دهم، اما این به این معنی نیست که لیست ساختمان‌های ناایمن را منتشر کنیم.

مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در حال حاضر پایش سموم بیش از 40 محصول کشاورزی در حال انجام است؛ گفت: اگر میزان باقی مانده سموم از حد مجاز بیشتر شود از ورود آن به بازار جلوگیری می‌شود.

شهردار تهران در واکنش به درخواست عضو شورای شهر جهت انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن گفت: لیست این ساختمان‌ها در اختیار مرجع قضایی است و روی آن احکامی را صادر کرده است.

دبیر جشنواره خوارزمی گفت: جشنواره نوآوری و فناوری خوارزمی با هدف ارزیابی میزان نوآوری فناوران و ایجاد رقابت میان شرکت‌های فناور به مجموعه جشنواره‌های خوارزمی اضافه شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: بر اساس شمارش حیات وحش امسال در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان تهران، نسبت به سال گذشته افزایش جمعیت حیات وحش را شاهد هستیم و در مجموع در این سرشماری بیش از 27 هزار رأس حیات وحش سرشماری شده است.

پارک فناوری پردیس مجموعه‌ای شناخته شده در زیست‌بوم فناوری کشور است و جزو پروژه‌هایی است که بخش خصوصی جلوتر از دولت است مثلاً سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بیش از 25 برابر دولت بوده و بالغ بر 100 هزار میلیارد ریال تاکنون شده است.

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: اگر نخبگان، شرایط لازم را داشته باشند با ثبت‌نامی که در سامانه بنیاد ملی نخبگان انجام خواهد شد، در سال آینده بیش از 5هزار نفر از مستعدان برتر این بنیاد را بدون آزمون استخدامی، وارد دستگاه‌های مختلف کشور می‌کنیم.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با انتقاد از وضعیت دیپلماسی محیط زیستی در کشور گفت: هنوز هم برخی بانیان وضع موجود محیط زیست کشور، سکاندار هدایت امورند!

رئیس اورژانس گفت: تیم‌های بهداشتی از اول اسفندماه فعالیت خود را آغاز کردند و نظارت‌ها بیشتر خواهد شد؛ با توجه به گرانی مواد غذایی احتمال دارد مسمومیت‌هایی ایجاد شود بنابراین نظارت بر رستوران‌ها جدی است.

رئیس پلیس راهور با اعلام آغاز طرح نوروزی پلیس از 24 اسفند گفت: در کشور 8 هزار محور پرتصادف وجود دارد؛ از ابتدای سال، وزارت راه نقاط حادثه‌خیزی را برطرف کرده و بر آشکار‌سازی نقاط پرتصادف تاکید شده که اقدام کنند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: کتاب "آمادگی دفاعی" نیازمند اصلاح است چون همان کتابی که برای دانش‌آموزان پسر در نظر گرفته شده به دختران هم آموزش داده می‌شود.

رئیس پلیس راهور گفت: به همکاران پلیس راه ابلاغ شده که کنترل کمربندهای ایمنی و بار اضافه مورد تاکید قرار گیرد و تمامی خودروها باید معاینه فنی داشته باشند و اگر افرادی فاقد معاینه فنی در جاده‌ها تردد کنند، در سفرهای نوروزی از تردد آنها جلوگیری می‌شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برگزاری تمرین امداد هوایی در کلانشهر تهران در زمان بحران خبر داد و گفت: این تمرین بر اساس سناریو یک زلزله فرضی به بزرگای 7 در مقیاس ریشتر در گسل شمال تهران طراحی شده است.

متخصصان یک شرکت دانش بنیان در پارک فناوری پردیس توانستند برای آموزش هدایت و ناوبری کشتی به افسران دریایی، سامانه‌های شبیه‌سازی (پل فرماندهی کشتی) طراحی کنند که بدون نیاز به حضور در دریا و کشتی، مهارت ناوبری را در افسران افزایش می‌دهد.

معاون وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی گفت: حق‌التدریس مهر و آبان این معلمان به‌زودی و در این هفته پرداخت خواهد شد و تخصیص اعتبارات در هفته گذشته انجام شده است.