سه‌شنبه 1 خرداد 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

رئیس جمهور گفت: در ابتدای دولت اعلام شد که هر چه طرح های نیمه کاره و نیمه تمام در کشور وجود دارد باید تمام شود و اولویت با این طرح هاست.

بیمارستان هزار تختخوابی حضرت مهدی (عج) با حضور رئیس جمهور در روز میلاد حضرت مهدی موعود (عج) در تهران افتتاح شد.

خبرگزاری مجلس نسبت به اظهارات اخیر سخنگوی دولت درباره ارسال بسته ارزی مجلس واکنش نشان داد.

هیئت عالی نظارت مجمع، به ریاست دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل جلسه داد و بندهایی از بودجه 1402 کشور را از نظر انطباق با سیاست های کلی بررسی کرد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس جزئیات مصوبات مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه سال 1402 در زمینه خودرو را تشریح کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه بعد از رسیدگی به بودجه طرح اقتصاد و فرهنگ در صحن علنی مطرح خواهد شد، گفت: در این طرح تلاش شد که به نیازهای اساسی هنرمندان از جمله مسائل رفاهی و معیشتی پاسخ داده شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: روز سه‌شنبه با کاهش فوق‌العاده حوادث در مدارس کشور روبرو بودیم.

مجلس از شنبه هفته گذشته وارد بررسی بودجه 1402 شد که روز گذشته و پس از 25 جلسه بررسی بودجه به اتمام رسید که در این گزارش مهمترین مصوبات بودجه‌ای مجلس را می‌خوانیم.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره شورای نگهبان تأکید کرد: شورای نگهبان در جایگاهی قرار دارد که استقلال و بی‌طرفی‌اش باید حفظ شود.

شورای‌عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی چگونگی اختصاص 10 میلیون تومان سهام عدالت برای سه میلیون و پانصد هزار نفر از مشمولان کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سه دهک اول ایثارگران را تعیین و تصویب کرد.

وزارت کشور در بیانیه‌ای درباره مسائل پیش آمده در مدارس، اعلام کرد: تعدادی از افراد دخیل در این حوادث در 6 استان شناسایی و دستگیر شدند.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی با صدور پیام فرارسیدن سالروز ولادت باسعادت حضرت مهدی (عج) و روز سربازان گمنام امام زمان را به وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

فرمانده کل سپاه در پیامی با تبریک روز سربازان گمنام امام زمان (عج) به وزیر اطلاعات تاکید کرد: سپاه آماده هرگونه همکاری برای تسریع در تعقیب ماجرای مسموم سازی کودکان و برخورد جدی با عوامل ایجاد ناامنی روانی نزد خانواده های ایرانی است.

مریم 16 ساله از مدرسه معراج می‌گفت: ""زنگ اول و پیش از شروع رسمی کلاس. بوی بسیار تندی پیچید. برخی فریاد زده و برخی دیگر به حیاط مدرسه فرار کردند. سردردِ من زیاد بود وقتی رفتم شدت بو در حیاط تقریباً 2 برابر شد؛ روایت خبرنگار تسنیم را بخوانید.

رئیس‌جمهور گفت: برخورداری کشورهای عضو سازمان شانگهای از نیروی انسانی و جمعیت قابل توجه، منابع و ذخایر غنی و گستره جغرافیایی وسیع، ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای برای همگرایی منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کرده است.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک اهمیت روندپژوهی و آینده‌پژوهی را در سیاستگذاری کشور مورد تاکید قرار داد و از اهتمام جدی این مرکز برای مطالعه، پژوهش و افق‌گشایی در این حوزه خبر داد.