سه‌شنبه 1 خرداد 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سخنگوی دولت در بیان خبر خوشی برای اهالی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد که گازرسانی به این استان پیشرفت قابل توجهی دارد.

رئیس‌جمهور آینده کشور را متعلق به نوجوانان و جوانان دانست و با بیان اینکه کشور ظرفیت‌های زیادی در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی دارد، گفت: باید با بازنگری مسیر طی شده، ضعف‌ها و کاستی‌ها را شناسایی و تلاش کنیم آهنگ تربیتی کشور با روند توسعه یکسان باشد.

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت: مرحوم غفوری‌فرد یک سیاستمدار دانشمند و سیاستگذار بود و از مسائل آکادمیک و دانشگاهی، فهم بسیار عمیق و همه‌جانبه‌ای از مسائل داشت.

رئیس‌جمهور در پیامی با ارج نهادن به خدمات صادقانه مرحوم حسن غفوری‌فرد، درگذشت وی را به خانواده اش تسلیت گفت.

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، راه‌اندازی سامانه نظارت مردمی صندوق بازنشستگی کشوری را گامی در جهت جلوگیری از وقوع فساد دانست و گفت: اگر افراد در دستگاه ها نظارت را جدی ببینید عملا به سمت تخلف نمی‌روند که نتیجه آن، کاهش تخلفات است.

مرحوم حسن غفوری‌فرد متولد سال 1322 در تهران است که صبح امروز بعد از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس دلایل کلید خوردن پرونده تحقیق و تفحص از دانشگاه تربیت مدرس را وجود ابهامات و شبهات در عملکرد ریاست این دانشگاه عنوان کرد.

حسن غفوری فرد استاد دانشگاه و رئیس سابق هیات بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از تحمل بیش از یک سال بیماری، دار فانی را وداع گفت.

95 شناور موشک‌انداز و ناو اقیانوس‌پیمای شهید مهدوی به ناوگان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور سردار سلامی و سردار تنگسیری الحاق شد.

رئیس جمهور با مرور آخرین وضعیت همکاری‌های اقتصادی تهران - بغداد بویژه توافقات سازنده صورت گرفته در سفر اخیر نخست وزیر عراق به ایران، بر لزوم تقویت همکاری‌ها بخصوص در حوزه‌های انرژی، صنعتی، تجاری، مالی و بانکی تاکید کرد.

سند راهبردی اصلاح نظام بانکی با هدف هدایت نقدینگی به سمت فعالیت‌های مولد و اشتغال‌آفرین و افزایش دسترسی خانوارها و فعالان اقتصادی به تسهیلات و اعتبارت بانکی در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به تصویب رسید.

وزارت اطلاعات درباره وقایع اخیر در مدارس و موضوع بدحالی برخی دانش‌آموزان بیانه‌ای صادر کرد.

«خرابکاری شرافتمندانه» هشتگی است که براندازها در ماه‌های گذشته در فضای مجازی به کار بردند و خواستار خرابکاری در زیرساخت‌های ارتباطی، وسایل حمل و نقل عمومی، مراکز اداری و تجاری و حتی مدارس شدند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای نیروی هوایی در سال جاری ارتقای مدت زمان پروازی به واسطه سوخت‌گیری‌های متوالی در آسمان کشور بویژه بر فراز خلیج فارس است.

رئیس کارگروه روابط خارجی مجلس با اشاره به جلسه کمیته متبوعش درباره آخرین وضعیت پرونده «حمید نوری»، گفت: پرونده حمید نوری یک مسئله قضایی نیست و یک موضوع سیاسی و امنیتی است.

اسماعیلیون اعلام کرده برای تمرکز بر فعالیت‌های براندازانه از سخنگویی انجمن جانباختگان هواپیمای اوکراینی استعفا داده، اما به نظر می‌رسد او برخلاف میل باطنی و با فشار اعضا به دلیل سواستفاده‌های سیاسی و مالی مجبور به کناره‌گیری شده است.