چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

نمایندگان در جلسه علنی امروز با افزایش 3 هزار میلیارد تومانی درآمد دولت از حقوق ورودی خودرو به دلیل افزایش واردات خودرو در سال آتی موافقت کردند.

عضو هیئت رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز تذکر نماینده خمینی‌شهر به وزیر آموزش و پرورش در خصوص بازنگری در تعطیلی بیش از حد مدارس و مراکز آموزشی را قرائت کرد.

نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس ساز و کار جدیدی را در حوزه عرضه خودرو در بورس و حذف دلالی تعیین کردند.

مراسم ترحیم رئیس حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

رئیس کمیسون آموزش مجلس از تشکیل کارگروهی برای پیگیری موضوع مسمومیت سریالی دانش‌آموزان در شهرهای قم و بروجرد خبر داد و گفت: وزرای بهداشت و آموزش و پرورش در این کمیسیون حضور خواهند یافت و توضیحاتی ارائه می‌کنند.

نمایندگان در جلسه علنی امروز با افزایش 20 درصدی تعرفه عوارض خروج از کشور نسبت به سال 1401 مخالفت کردند، بنابراین تعرفه عوارض در سال آینده همانند سال جاری خواهد بود.

نماینده مجلس با بیان "هنوز بند مربوط به مالیات از خانه‌های لوکس تعیین تکلیف نشده است"از ارجاع موضوع اخذ این مالیات به کمیسیون تلفیق برای رفع ابهام و بررسی دقیق‌تر خبر داد.

معاون وزیر علوم گفت: پس از عفو رهبری برخی از دانشجویان بازداشتی آزاد شدند.

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از حضور بیش از 600 نفر از اعضای هیات علمی در صنایع و دستگاه‌های اجرایی به عنوان فرصت مطالعاتی خبر داد.

دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد ورود دانشجویان در روزهای 11 و 12 اسفندماه به دانشگاه ممنوع است.

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده تربت‌حیدریه درباره ضرورت تشکیل کمیته هماهنگی ارز بنا بر تصمیم نشست غیرعلنی روز گذشته مجلس گفت: مسئولیت جمع‌بندی جلسه غیرعلنی مجلس درباره ارز به عهده دولت است.

نمایندگان در جلسه علنی امروز با تخفیف مالیاتی 15 درصدی به خانواده‌ها برای تولد فرزند سوم به بعد موافقت کردند.

"کیست که نداند «سلطان» واقعی امروز «نظام سلطه جهانی» و «آمریکا» است و اتفاقا باید به اعضای مجلس خبرگان که توانسته‌اند شخصی که یک تنه در برابر آمریکا و نظام سلطه ایستاده است را انتخاب کنند مرحبا گفت..."

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: متأسفانه در کمیسیون تلفیق به پیشنهاد کمیسیون اجتماعی مبنی بر افزایش 30درصدی حقوق کارکنان دولت توجه نشد و با اجماع پشت‌صحنه در نهایت به پیشنهاد دولت مبنی بر افزایش 20درصدی حقوق و دستمزد سال آینده رأی دادند.

عبدالله مهتدی سرکرده گروهک کومله در نشستی در شهر بن آلمان با تعدادی دیگر از فعالان تجزیه‌طلب دورهم جمع شدند و اعتراف کرد که آشوب‌های غرب کشور در ماه‌های گذشته از سمت احزاب تجزیه‌طلب ساماندهی می‌شد.

امیر آشتیانی گفت: تلاش می‌کنیم تا با بهره‌گیری از صنعتی سازی ساختمان، 500 هزار واحد مسکونی را طی 4 سال تحویل نیروهای مسلح دهیم.