چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

نمایندگان مجلس در ادامه بررسی بخش درآمدی بودجه 1402، سازوکار محاسبه عوارض مالکان زمین‌هایی که در طرح های بازنگری و یا الحاق به طرح های جامع، هادی و تفصیلی شهرها به محدوده شهر ملحق می‌شوند را تعیین کردند.

مراسم افتتاحیه آزمایشگاه خط مشی مشترک میان مرکز نوآوی قوه مقننه و دانشگاه تهران در تالار امام خمینی مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: در جهاد تبیین باید معرفت، آگاهی و بصیرت را به قدری بالا برد که دشمن به لحاظ علمی نتواند جامعه را مدیریت کند و جامعه در این حوزه‌ها منفعل نباشد و فعال باشد.

مشاور وزیر امور خارجه گفت که برای کمک به تیم مذاکره کننده‌ای هسته‌ای آمادگی دارد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا گفت: در این دوره آشوب و فتنه در سالهای 78، 88 و 98 را داشتیم و حالا مسئله جنگ هوشمند و ترکیبی را شاهدیم که در اغتشاشات سال 1401 آن را تجربه کردیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان از برگزاری جشنواره ملی سلامت با حضور دانشجویان ایرانی و بین الملل خبر داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس اسامی 7 غایب و متاخر جلسه علنی امروز را قرائت کرد.

نمایندگان مجلس به دولت برای تخصیص اعتبار جهت پرداخت بدهی صندوق کشاورزی به بانک کشاورزی اجازه دادند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سرزمین عراق نباید محل توطئه یا تهدید علیه همسایگان خود قرار گیرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌های دولت عراق برای بازسازی اقتصادی و نظامی این کشور حمایت می‌کند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: وضعیت منطقه ایجاب می کند ایران و عراق با همکاری یکدیگر امنیت منطقه را تامین کنند زیرا دو کشور با تهدیدات مشترکی مواجه هستند.

ثابت محمد سعید رضا العباسی، وزیر دفاع عراق با حضور در ستاد ارتش، با امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: به‌زودی تجهیزات جدید نیروی دریایی ارتش رونمایی خواهد شد و شاهد ارتقای توان عملیاتی این نیرو خواهیم بود.

رئیس جمهور به تیم اقتصادی دولت ماموریت داد با استفاده از نظرات کارشناسان و نمایندگان و با در نظر گرفتن اهمیت و ابعاد مسئله، همه توان خود را برای اجرای سیاست‌های ارزی در جهت ایجاد ثبات در بازار و رفع نگرانی‌ها اتخاذ کنند.

مراسم ترحیم همسر شهید مطهری در مسجد اعظم قلهک با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: مقاومت و مقابله در برابر دشمنان تنها راه پیروزی و دستیابی مردم مظلوم فلسطین در احقاق حقوق مسلم آنان است.

رییس جمهور «قانون اصلاح برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی» و «قانون نحوه تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی - تخصصی» ابلاغ کرد.