یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس و کمسیون اقتصادی به عنوان کمسیون تخصصی از بعد نظارتی با دعوت از مسئولان موضوع جاماندگان سهام عدالت را پیگیری می‌کند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: ارتقاء بهره‌وری با روش‌های دانش بنیان گامی مهم در تامین امنیت غذایی است.

دبیر شورای نگهبان گفت: جوانان بسیجی که امروز جان خود را برای تامین امنیت مردم ایران هدیه می‌کنند، همان‌هایی هستند که در روز‌های سخت همه‌گیری ویروس کرونا و در هنگام پیش آمدن وقایعی مانند سیل و زلزله خالصانه در خدمت مردم بودند.

رئیس جمهور گفت: دولت برای شنیدن حرف معترض و مخالف گوش شنوا دارد، اما اعتراض با آشوب و اغتشاش تفاوت دارد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره احتمال معرفی مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر پیشنهاد راه گفت که ایشان یکی از گزینه‌های جدی برای تصدی این وزارتخانه است.

سخنگوی دولت گفت: باتوجه به استعفای آقای رستم قاسمی به دلیل تشدید بیماری‌شان، آقای افندی‌زاده به عنوان سرپرست این وزارتخانه در جلسه امروز هیات دولت حضور داشت.

معاون امور زنان رئیس جمهور از تصویب کمیته آمار زنان و خانواده در شورای عالی آمار خبر داد.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: در نطنز ظرفیت جدید و زنجیره های جدید گازدهی آن شروع شده است و در فردو ظرفیتی را به 60 درصد رساندیم و در گام‌تکمیلی که در حال اقدام است از سانترفیوژ های نسلی جدید و نسل سوم را جایگزین نسل اول خواهیم‌کرد.

سجادی وزیر ورزش گفت: اگر کادر فنی تشخیص بدهند، ایشان جمعه حاضر هستند که بازی کنند.

داوود جعفری که در سوریه به دست صیونیستها به شهادت رسید از جمله پاسدارانی بود که در زمستان سال 1394 تفنگداران آمریکایی که وارد آبهای ایران در خلیج فارس شده بودند را دستگیر کردند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست مشترک مجلس شورای اسلامی با دولت و قوه قضاییه در هفته آینده خبر داد.

اسماعیلی وزیر ارشاد گفت: سیاست دولت مردمی گسترش دیپلماسی فرهنگی و هنری است. در یک سال گذشته ارتباطات فرهنگی‌مان را افزایش دادیم.

منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: بیمارستان الغدیر بومهن از مصوبات سفر رئیس‌جمهوری افتتاح شد.

وزیر صمت خبر داد که ایران در آستانه پیوستن به تجارت آزاد اوراسیاست و گفت: خط اعتباری صد میلیون دلاری برای تجارت با کشور بلاروس اختصاص پیدا کرد که موجب تشویق صادرات خواهد شد.

شهردار تهران از تفاهم برای ساخت 400 هزار واحد مسکونی در شهر تهران خبر داد که بیشتر آن‌ها در بافت‌های فرسوده ساخته خواهند شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه روابط ایران و بلاروس همواره دوستانه بوده است، گفت: توسعه و تقویت ارتباط کشورهایی که به دلیل تلاش برای حفظ استقلال خود تحت تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته‌اند، از راهکارهای موثر خنثی کردن و برون‌رفت از تحریم‌ها است.