یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

مجید عمیق گفت: مهم‌ترین مشکل ما در زمینه انبوه‌سازی ادبیات ترجمه‌ای کودکان و نوجوانان این است که گونه ادبی کم داریم، علاوه بر این ما برخلاف سایر کشور‌ها نمادسازی نداریم و در این زمینه از سایر کشور‌ها عقب‌تر هستیم.

سریال "کمدی زیر یه سقف" به تهیه‌کنندگی روشان امیری برای نخستین بار از تلویزیون روی آنتن شبکه نسیم خواهد رفت.

دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) تهران روایتگرِ بدرقه‌ی تیم ملی فوتبال ایران از سوی پهلوانان ایران زمین است.

رویدادهای فرهنگی و اجتماعی برای کودکان و نوجوانان زمینه‌ساز خوبی برای تربیت و تعلیم آنان است اما پویانمایی و محصولات جانبی آن می‌تواند هم چرخه فرهنگی و اقتصادی داشته باشد و هم بچه‌ها را در رویدادهای مربوط به آن سهیم و فعال کند.

مدیر دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت ارشاد از ورود این وزارتخانه به مسئله کتاب‌سازی با دو اقدام مهم و اجرای طرح رتبه‌بندی ناشران خبر داد.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه از تمدید زمان شرکت در کنگره شعر فرهنگیاران سپاه و افزوده شدن بخشی ویژه شهدای شاهچراغ خبر داد.

در سال‌های اخیر بحث بر سر سرمایه‌گذاری نظام جمهوری اسلامی‌ایران در حوزه‌های فرهنگی و اختصاص بودجه برای آموزش دانشجویان و طلاب خارجی، یکی از مباحث رایج در رسانه‌های اجتماعی بوده است.

مهران کریمی ناصری، مرد ایرانی که 18 سال در فرودگاه شارل دوگل پاریس زندگی کرد، در 77 سالگی درگذشت.

کتاب «مقیم سرزمین آفتاب» با موضوع واکاوی حضور ایرانیان در ژاپن توسط حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی پیشین ایران در ژاپن و بهمن ذکی پور، استاد دانشگاه در ژاپن تالیف و از سوی مؤسسه بین‌المللی الهدی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منتشر شد.

پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی که قرار بود در کرمان برگزار شود، در دقیقه نود، مسیر خود را به سمت شمال ایران تغییر داد.

براساس نظرسنجی سال 1398، حدود 70 درصد دانش‌آموزان سنین 15 تا 18 سال گفته‌اند که کتاب غیردرسی نمی‌خوانند.

مشخص است که فیلمی چون «خیزش, غرش, آتش» با ساختی مخاطب پسند و عناصر بصری گیرا، اگر در ایران نتوانسته فروش خوبی کند مشکل از چرخه معیوب اکران است نه فیلم و مخاطب. سلیقه مردم ما هنوز طالب فیلم‌های قهرمانی است اگر برخی بگذارند.

احمد بابایی شاعر نام آشنا، مثنوی جدیدی در وصف رشادت‌های شهید حسن طهرانی‌مقدم، پدر موشکی خوانده است.

در آیین اختتامیه جشنواره «نوجوونیم» که به همت حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار شد، برگزیدگان 8 شاخه هنری معرفی شدند.

مراسم یادبود و پاسداشت شهدای امنیت حوادث اخیر با حضور خانواده این شهدا برگزار شد و سردار اسماعیل قاآنی مهمان ویژه این مراسم بود.

علی رهبری آهنگساز و رهبر ارکستر بین المللی ایرانی در روزهای آینده، ارکستر سمفونیک اپرای مارینسکی در سنت پترسبورگ روسیه را در دو برنامه‌ی مجزا رهبری می‌کند.