چهارشنبه 11 مهر 1403

تسهیلات جبران خسارت کرونا برای 400 راننده تاکسی در اراک تایید شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تسهیلات جبران خسارت کرونا برای 400 راننده تاکسی در اراک تایید شد

اراک - ایرنا - مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک گفت: تسهیلات جبران خسارت کرونا برای 400 راننده تاکسی این شهر تایید شده است.

«حجت‌الله مرادی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: اطلاعات 600 نفر از رانندگان آسیب دیده از کرونا در قالب 2 فهرست برای دریافت تسهیلات ارایه شده از سوی دولت به اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور در تهران ارسال شده که تاکنون در مرحله نخست، فهرست 400 نفر تایید شده است.

وی بیان کرد: به دلیل شرایط کرونا و دوری از تجمع، این افراد با فاصله زمانی مشخص به 2 شعبه بانک سینا در اراک برای انجام روند اخذ تسهیلات معرفی و تاکنون 150 پرونده تشکیل شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک ادامه داد: مبلغ این تسهیلات برای هر راننده 20 میلیون ریال است و امید است بقیه فهرست ارایه شده به اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور نیز به زودی تایید شود.

مرادی عنوان کرد: 2 هزار و 500 راننده تاکسی در 40 مسیر در کلانشهر اراک فعالیت دارند و تنها 50 درصد از رانندگان تاکسی این شهر دارای بیمه تامین اجتماعی هستند و این قشر به واسطه شیوع ویروس کرونا خسارت‌های زیادی را متحمل شدند.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 620 هزار نفر زندگی می‌کنند.

بر اساس اعلام کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 164 هزار و 270 نفر تا 15 خراد 99 در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 59 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان ناشی از این ویروس به هشت هزار و 71 نفر رسید.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*