شنبه 8 اردیبهشت 1403

(تصاویر) ابراهیم رئیسی به قرارگاه سپاه پاسداران رفت

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
(تصاویر) ابراهیم رئیسی به قرارگاه سپاه پاسداران رفت

ابراهیم رئیسی صبح امروز با حضور در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) از نمایشگاه دستاورد‌های این مجموعه بازدید و در جریان تازه‌ترین پروژه‌های در حال انجام این قرارگاه قرار گرفت.

ابراهیم رئیسی، رییس دولت سیزدهم روز جمعه 24 آذرماه) با حضور در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه در جریان تازه‌ترین دستاورد‌ها و طرح‌های این قرارگاه در حوزه‌های مختلف قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران به همراه جمعی از فرماندهان سپاه و نیز مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و جواد اوجی، وزیر نفت رییس جمهور را در این بازدید همراهی کردند.

رئیسی پس از بازدید از دستاورد‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در حوزه‌های دانش بنیان، به صورت برخط در جریان طرح‌های عمرانی مهم این قرارگاه در نقاط مختلف کشور قرار گرفت.

رئیس جمهور همچنین با مرکز فرماندهی و پایش پروژه‌های این قرارگاه به صورت برخط و از طریق ویدئو کنفرانس با مهندسان و متخصصان حاضر در 11 طرح در حال احداث قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) ارتباط برقرار کرد و در جریان آخرین وضعیت احداث این پروژه‌ها قرار گرفت.

راه آهن چابهار - زاهدان، خلیج گرگان، انتقال آب زاهدان، دکل حفاری ظفر 3، فاضلاب اهواز، مهر خلیج فارس، خط لوله صالح آباد، متروی قم، بندر پارسیان، مصلای امام خمینی (ره) و فولاد بافت کرمان از جمله 11 طرح در حال احداث این قرارگاه بود که دکتر رئیسی به صورت زنده در جریان روند ساخت آن‌ها قرار گرفت.

به گفته مدیران و فرماندهان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در حال حاضر 61 پروژه ملی و راهبردی با مشارکت این قرارگاه و دولت در قالب طرح تلاش و خدمت از ابتدای خرداد 1402 آغاز شده و در پایان سال 1403 در اقصی نقاط کشور به اتمام می‌رسد. طی 6 ماه گذشته نیز 15 طرح از 61 طرح یاد شده طبق زمان‌بندی و برنامه‌ریزی احداث و تحویل شده است

رئیس جمهور پس از بازدید از دستاورد‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در حوزه‌های دانش بنیان، در سخنانی گفت: دانشگاه‌های فنی و صنعتی در این زمینه حرف برای گفتن دارند و بسیار می‌توانند موثر واقع شوند.

وی توانمندی‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء را از جلوه‌های امید برای مردم برشمرد و افزود: مردم هر کدام از این گزارشات را بشنوند به اینکه در جای جای کشور کار‌های بزرگ به دست همان کسانی که دیروز جنگ را اداره می‌کردند، انجام می‌گیرد؛ امیدوار می‌شوند.

رئیس جمهور بیان کرد: ما در این گزارشات دیدیم که هم در گرمای هرمزگان و بوشهر و هم در سرمای صالح‌آباد کار انجام می‌شود و عزیزان ما در سرما و گرما تلاش می‌کنند که قابل قدردانی است.

رئیسی با اشاره به ارتباط دست اندرکاران قرارگاه با دانشگاه و به‌کارگیری نیرو‌های متخصص و متعهد، افزود: اینکه کار‌ها باید دانش‌پایه و علم‌پایه باشد بسیار ضرورت دارد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز در حاشیه این بازدید گفت: امروز به بسیاری از تکنولوژی‌های حوزه حمل و نقل دسترسی پیدا کرده‌ایم و به تازگی نیز اقدامات خوبی را در حوزه مسکن‌سازی آغاز کردیم تا در این بخش هم بتوانیم از ظرفیت خوبی که در قرارگاه تجمیع شده است استفاده کنیم.

جواد اوجی وزیر نفت نیز گفت: به جرات می‌گوییم در بیش از 132 پروژه بالادستی و پایین‌دستی و پروژه‌های کلان که شاید بخش خصوصی در انجام آن ناتوان است، قرارگاه خاتم ورود می‌کند.

سردار عبدالرضا عابد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا از رقابت با شرکت‌های خارجی و انحصارشکنی در اجرای طرح‌های خاص تا استفاده از توان داخلی گفت و اظهار داشت: در این مسیر از توان بیش از 5 هزار پیمانکار بخش خصوصی با بیش از 150 هزار نیرو استفاده شده است.

وی درباره نحوه کارکرد قرارگاه نیز توضیح داد: برخی تصور می‌کنند قرارگاه خاتم الانبیا کل کار را می‌گیرد و 100 درصد از توان خود استفاده می‌کند در صورتی که اینگونه نیست. ما دست بیشتر پیمانکاران بخش خصوصی را گرفتیم و به آن‌ها کمک کردیم و آن‌ها را پشتیبانی می‌کنیم.

از میان اخبار

«هرچه داری متعلق به دولت است فکر می‌کنی این اکسیژن مال توست؟»

تضادهای هنری کیسینجر؛ چگونه بینش استراتژیک و نزدیک بینی اخلاقی بزرگترین دولتمرد آمریکا را شکل داد؟