پنج‌شنبه 19 مهر 1403

تعداد بستری شدگان کرونایی در خراسان رضوی 19 درصد کاهش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تعداد بستری شدگان کرونایی در خراسان رضوی 19 درصد کاهش یافت

مشهد - ایرنا - جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا از کاهش 19 درصدی تعداد بیماران کرونایی بستری شده در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی خبر داد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز چهارشنبه به نقل از دکتر شاپور بدیعی گزارش داد: در حال حاضر یک هزار و 100 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای زیرپوشش این دانشگاه بستری هستند که این تعداد در گذشته یک هزار و 400 نفر بود. وی گفت: این در حالی است که تعداد مبتلایان به کرونا در بخشهای سرپایی مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز 24 درصد نسبت به گذشته کاهش داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: اجرای برنامه سطح بندی بیماران کرونایی در موج سوم شیوع این ویروس کمک بزرگی به کادر درمان بیمارستان‌ها کرد تا کسانی که دارای علائم هستند مراجعه مستقیم به بیمارستان نداشته باشند و مرحله به مرحله خدمات را دریافت کنند و در مرحله آخر در صورت تشخیص پزشک به بیمارستان منتقل شوند. وی ادامه داد: بدین ترتیب تعداد مراجعات سرپایی در مراکز سطح یک و 2 و مراکز منتخب کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با کاهش چشمگیر همراه بوده و موجب کاهش قابل توجه در تماس‌های برقرار شده با سامانه 191 شد. دکتر بدیعی گفت: هم‌اکنون 14 مرکز تصویربرداری بیمارستانی و غیربیمارستانی برای انجام سی.‌تی.‌اسکن ریه، 147 مرکز سطح یک، 21 مرکز خدمات جامع سلامت منتخب کرونا، 52 مرکز مشاوره پرستاری، 12 آزمایشگاه مجهز برای انجام آزمایش‌های کرونا و پنج مرکز مراقبت بالینی در منزل در مشهد فعال است.

وی به مردم توصیه کرد به محض مشاهده کوچکترین مورد مشکوک به کرونا در اولین اقدام با سامانه 191 تماس بگیرند، بدین ترتیب از طریق کارشناسان سامانه در صورت لزوم به مراکز منتخب کرونا جهت انجام آزمایش و درمان دارویی هدایت می‌شوند.

80 درصد از جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون 989 هزار و 572 نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 362 تن از بیماران مبتلا به کووید 19 در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به 48 هزار و 990 نفر رسیده است. همچنین تاکنون 688 هزار و 54 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*