سه‌شنبه 17 مهر 1403

تعداد مبتلایان و بستریهای کرونا در خراسان رضوی کاهش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تعداد مبتلایان و بستریهای کرونا در خراسان رضوی کاهش یافت

مشهد - ایرنا - دبیر کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای آذرماه تاکنون تعداد مبتلایان و بستریهای جدید بر اثر کرونا در خراسان رضوی به طور نسبی کاهش یافته است.

دکتر حمیدرضا رحیمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد بیماران بستری جدید کرونا در ابتدای آذرماه روزانه به طور میانگین 340 نفر در مراکز درمانی خراسان رضوی بود که این میزان اکنون به 270 نفر در روز کاهش یافته است. وی اضافه کرد: این در حالی است که اکنون هزار و 875 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی تحت معالجه قرار دارند که این میزان در ابتدای آذرماه 2 هزار و 80 بیمار بوده است. دبیر کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هزار و 160 بیمار بستری بر اثر کرونا در خراسان رضوی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شهرستان مشهد و 13 شهر تابعه استان را زیر پوشش دارد هستند. رحیمی افزود: در حال حاضر روزانه 155 بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستانهای زیر پوشش این دانشگاه بستری می شوند که این میزان در ابتدای آذر 270 مورد بوده است. وی ادامه داد: اگر چه تعداد فوتیهای ناشی از کرونا نیز طی 10 روز گذشته کاهش یافته است اما همچنان آمار مرگ و میر بالاست و همت عمومی در رعایت پروتکل های بهداشتی را می طلبد. مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون 445 بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند.

رحیمی افزود: کاهش تعداد مبتلایان سرپایی و بستری در خراسان رضوی صرفا به محدویت های کرونایی از ابتدای آذرماه مربوط نمی شود چراکه نتایج این محدودیت ها 14 روز بعد خود را به طور واقعی نشان می دهد.

به گفته وی، در حقیقت این کاهش مبتلایان بیشتر مربوط به محدویت های اعمال شده در شهرستانهای با وضعیت بحرانی کرونا در استان خراسان رضوی از 15 آبان ماه تاکنون بوده است. 80 درصد از جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

بر طبق گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت 389 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید 19 در کشور به 47 هزار و 874 نفر رسید و 27 استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 12 هزار و 950 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد و هزار و 795 نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 948 هزار و 749 نفر رسید.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*