پنج‌شنبه 19 مهر 1403

تعطیلی آرایشگاه‌ها سهم آرایشگران زنجانی در مقابله با کرونا

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تعطیلی آرایشگاه‌ها سهم آرایشگران زنجانی در مقابله با کرونا

زنجان - ایرنا - بر اساس اعلام اتاق اصناف و دستور ابلاغی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان فعالیت 850 آرایشگر زنانه برای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا، متوقف شده است.

آرایشگاه‌ها از مراکز بسیار مهم حساس به لحاظ بهداشتی و با ازدحام مشتریان می باشد که باید برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا موارد بهداشتی با دقت و حساسیت بالایی در این مکانها رعایت شود. با توجه به اینکه ویروس کرونا دوره کمون دارد، در چنین شرایطی آرایشگرها از سلامت جسمی مشتریان مطلع نیستند و چه بسا مشتری آلوده به این ویروس باشد و این را به آرایشگر و آرایشگر به چندین مشتری دیگر منتقل کند. طمع مالی بدون توجه به مرگ و زندگی و سلامت افراد و خانواده ها هنوز برخی از آرایشگاه ها را تعطیل نکرده است در حالیکه مراجعه به این مراکز می‌تواند خطر جدی داشته باشد.

برخی از آرایشگرانی تمایلی به تعطیلی ندارند رئیس اتحادیه آرایشگاه های زنانه شهرستان زنجان گفت: بر اساس دستور اتاق اصناف باید همه ارایشگاه ها کار خود را برای جلوگیری از شیوع کرونا در سطح شهرستان تعطیل کنند. طلعت نهاوندیان افزود: متاسفانه برخی از این واحدها هنوز با توصیه ها و تذکرات مکرر به فعالیت خود ادامه می دهند. وی تاکید کرد: در حال حاضر 850 آرایشگاه زنانه در سطح شهرستان زنجان فعال هستند اما این تعداد که همچنان به فعالیت های خود ادامه می دهند، نمی دانیم دیگر چگونه باید تذکرات داده شود.

در بسته است، اما برای مشتریان وقت می دهیم در تماس تلفنی با یکی از آرایشگاه های شمال شهر زنجان از وی وقت خواستم، که در جواب گفت: اتحادیه گفته که باید فعالیت ها را تعطیل کنیم اما برای مشتریان خود وقت می دهیم. این آرایشگاه افزود: در ورودی آرایشگاه بسته است و هنگام مراجعه باید از تماس بگیرید تا در را باز کنیم. این آرایشگر زنجانی ادامه داد: هر کدام از مشتریان که وقتی برای انجام کارهای آرایش داشته باشند وقت می دهیم. فعالیت در آرایشگاه ها به گونه ای است که شاید خود ارایشگر بتواند از ماسک و دستکش استفاده کند اما در این وضع کنونی و تهدید ویروس کرونا لوازمی مودر استفاده استریل می شود؟ درحالیکه این روزها که درگیر کرونا ویروس جدید شده‌ایم، مهم‌ترین توصیه وزارت بهداشت به مردم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس، رعایت بهداشت فردی و ماندن در خانه است.

2 هفته ای است که آرایشگاه را تعطیل کرده ام اما هستند آرایشگرانی که مسأله شیوع کرونا را جدی گرفته اند و از 2 هفته قبل اقدام به تعطیلی کسب و مار خود کرده اند. منیژه مولایی اظهارداشت: از وقتی که فعالیت خود را تعطیل کرده ام، خیلی از مشتریان تماس می گیرند که در خواست خدمات آرایشی دارند اما نمی توانم قبول کنم تا زمانی که اوضاع سلامت جامعه به حالت سابق برگردد. جای بسی تامل است که با همه اطلاع رسانی هوایی که انجام می شود و از مردم تقاضا می شود تا در خانه بمانند و از مراجعه به مراکز پرخطر از جمله آرایشگاه ها، بازار، خیابان ها و فروشگاه های شلوغ پرهیز کنند تا از ابتلای به کرونا در امان بمانند، متاسفانه خود بانوان آرایشگران را اجبار به ادامه فعالیت می کنند. از طرفی نیز در پی شیوع ویروس کرونا در کشور، بسیاری از اصناف به سبب جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه تعطیل و سعی کرده‌اند زنجیره انتقال این ویروس را قطع کنند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*