دوشنبه 9 مهر 1403

تقدیر استاندار گلستان از برگزارکنندگان عزاداری محرم و چند خبر کوتاه

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تقدیر استاندار گلستان از برگزارکنندگان عزاداری محرم و چند خبر کوتاه

گرگان - ایرنا - تقدیر استاندار گلستان از مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری محرم، ادامه برگزاری مسابقات سوارکاری تابستانه بندرترکمن بدون حضور تماشاگر و ایجاد 469 فرصت شغلی با بهره‌برداری از طرح‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از جمله خبرهای کوتاه روز دوشنبه گلستان است.

هادی حق شناس استاندار گلستان در پیامی از رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در عزاداری های محرم امسال در این استان قدردانی کرد.

در این پیام آمده است: در هنگامه محرم و عزای حسینی مردم شریف گلستان همراه با مردم ایران اسلامی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و تمامی مواردی که مورد تاکید ستاد ملی کرونا بود مدلی ارزشمند از شعور پر شور دینی و عاشورایی را آفریدند.

استاندار گلستان در این پیام اظهار امیدواری کرد که با همراهی همگانی در رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد کنترل بیش از پیش شیوع کرونا در گلستان بوده و از وضعیت هشدار به سمت وضعیت سفید حرکت کنیم.

**

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت که همزمان با هفته دولت امسال 37 طرح حوزه صنعت این استان با سرمایه گذاری 2 هزار و 717 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

حسین طلوعیان اظهار داشت: از این طرح ها، 9 طرح در آق قلا، هشت طرح در گرگان، 6 طرح در گرگان، چهار طرح در بندرترکمن، سه طرح در آزادشهر، 2 طرح در کردکوی و در هر یک از شهرستان های مینودشت، گمیشان، علی‌آباد، رامیان و گالیکش یک طرح اجرا شد.

به گفته وی با بهره برداری از طرح ها 469 فرصت شغلی ایجاد شد.

**

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: شهرستان های آق قلا، بندرترکمن، کلاله، گمیشان، علی آبادکتول، مراوه تپه، گنبدکاووس و گالیکش از نظر شیوع کرونا در وضعیت زرد قرار دارند.

عبدالرضا فاضل همچنین گفت که در حال حاضر 300 بیمار با ظن ابتلا به کرونا در بیمارستان های گلستان بستری هستند.

**

رییس هیت سواکاری بندرترکمن از استمرار برگزاری مسابقات سوارکاری فصل تابستان در این شهرستان خبر داد و گفت: هفته سوم این مسابقات جمعه این هفته نیز بدون حضور تماشاگر برگزار می شود.

**

ساختمان اورژانس 115 پایگاه جاده ای روستای قازانقایه مراوه تپه با زیربنای 60 مترمربع و اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسید.

عملیات اجرایی و ساخت این پروژه از سال 1397 توسط دانشگاه علوم پزشکی گلستان با واگذاری امانی به پیمانکار محلی آغاز شده بود.

این پایگاه اورژانس جمعیت حدود هشت هزار نفری منطقه را پوشش می دهد.

**

سازمان های مردم نهاد استان گلستان در قالب "پویش همدلی محرم" 10 هزار بسته معیشتی برای نیازمندان تهیه کردند.

این بسته‌ها که باهمت خیرین استان تهیه شد در مناطق مختلف و درمیان مستمندان گلستان توزیع گردید.

**

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت که همزمان با هفته دولت 85 پروژه توسعه ای شرکت توزیع نیروی برق با اعتبار 650 میلیارد ریال در گلستان افتتاح و یا عملیات ساخت آن آغاز شد.

*س_برچسب‌ها_س*