جمعه 15 تیر 1403

تقویت بینه دفاعی در مقابل سلاح‌های کشتار جمعی سرلوحه کار شهید فخری‌زاده بود

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
تقویت بینه دفاعی در مقابل سلاح‌های کشتار جمعی سرلوحه کار شهید فخری‌زاده بود

رئیس، اساتید و دانشجویان دانشگاه جامع امام حسین (ع) با صدور بیانیه ای تاکید کردند: شهید فخری‌زاده تقویت بنیه دفاعی و پدافند در برابر جنگ‌افزارهای کشتار جمعی را در سرلوحه فعالیت‌های علمی خود قرار داد.

به گزارش ایسنا به نقل از سپاه نیوز؛ در پی شهادت دانشمند برجسته هسته ای و دفاعی کشور، پاسدار سرافراز انقلاب اسلامی دکتر محسن فخری زاده (ره)؛ رئیس، اعضای هیئت علمی، پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه جامع امام حسین (ع) باصدور بیانیه ای ضمن تبریک و تسلیت شهادت وی تاکید کردند: این استاد برجسته هسته‌ای، تا آخرین نفس، تمام تلاش خود را برای اعتلای ایران اسلامی و خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران به کار گرفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا (سوره احزاب، آیه23)

نظام ولایی جمهوری اسلامی ایران در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی، به برکت اسلام و مجاهدت امت و سربازان انقلاب اسلامی، در عرصه‌های مختلف، هندسه قدرت را در نظام بین‌الملل با اقتدار تغییر داده است. در این مسیر، توطئه‌ها و موانعی که نظام سلطه و مزدوران جنایتکار شقاوت‌پیشه با ترور شخصیت‌ها، تحمیل جنگ هشت ساله، به‌کارگیری سلاح‌های کشتار جمعی شیمیایی، ایجاد فتنه‌های داخلی و تحریم‌های ظالمانه اقتصادی انجام داده است، از ذهن و خاطر ملت شریف ایران پاک شدنی نیست. رژیم صهیونیستی به نمایندگی از نظام سلطه در یک اقدام مجرمانه دیگر، در آستانه سالروز شهادت دکتر مجید شهریاری، دانشمند برجسته دیگری از عرصه جهاد علمی و دانش و فناوری هسته‌ای کشور، دکتر محسن فخری‌زاده را به شهادت رسانید.

این شهید والامقام با تأسی به آیه «و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه و من رباط الخیل ترهبون به عدوالله و عدوکم»، در دانشگاه امام حسین (ع) رشد یافت و با رصد و شناخت نظام سلطه و تشخیص احتمال جدی به‌کارگیری جنگ‌افزارهای کشتار جمعی (سابقه به‌کارگیری بمب اتمی توسط آمریکای جنایت‌کار علیه ملت ژاپن و...)، با درک و عمل انقلابی، تقویت بنیه دفاعی و پدافند در برابر آنها را در سرلوحه فعالیت‌های علمی و فن‌آوری‌های نوظهور و اقتدارآفرین قرار داد و با تربیت و آموزش افراد متخصص، جبهه‌ای علمی را برای محافظت ملت در برابر تهدیدهای متصور آینده ایجاد نمود.

این استاد برجسته هسته‌ای، تا آخرین نفس، تمام تلاش خود را برای اعتلای ایران اسلامی و خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران به کار گرفت و در شرایط کنونی که کشور و جهان، درگیر ویروس منحوس کرونا گردیده، با مدیریت جهادی نقش عظیمی در بومی‌سازی تجهیزات تشخیص و تهیه واکسن علیه این ویروس ایفا می‌نمود.

درک و عمل انقلابی این سرباز صدیق ولایی سپاه اسلام برای پیشرفت علمی توأم با معنویت، الگوی ارزشمندی برای جامعه دانشگاهی و اساتید انقلابی و دلسوزانی است که برای اقتدار روزافزون نظام اسلامی می‌کوشند و پیاده‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب را در جهت تحقق حاکمیت اسلام بر جهان و زمینه‌سازی ظهور خورشید ولایت عظمی در دستور کار خود قرار داده‌اند.

دانشگاه امام حسین (ع) با تبریک شهادت این دانشمند سرافراز جبهه علم و فناوری کشور و تسلیت فقدان آن عزیز به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)، خانواده محترم شهید، ملت شریف ایران و جامعه علمی، ضمن مطالبه انتقام سخت از عاملان وآمران این جنایت مجرمانه، اطمینان می‌دهد همانگونه که این شهید عزیز با حیات نورانی و بذل خون سرخ خود، مسیر اقتدار علمی و اعتلای انقلاب را هموار ساخت، رهروان و تربیت‌یافتگان مکتب انقلاب اسلامی، این راه را با اقتدار و اشتیاق بیش‌تر ادامه خواهند داد و با ابتکارها و نوآوری‌های اقتدارآفرین در جبهه جهاد علمی، خار چشم دشمنان و موجب سرافرازی ایران اسلامی خواهند شد.

انتهای پیام