پنج‌شنبه 19 مهر 1403

تلاش برای رفع مشکلات معلولان ادامه دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تلاش برای رفع مشکلات معلولان ادامه دارد

تهران - ایرنا - رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اهتمام جدی همکاران در بخش های تخصصی سازمان بهزیستی معطوف بر رفع مشکلات افراد دارای معلولیت شده و تلاش ها جهت رفع موانع موجود همچنان ادامه دارد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان بهزیستی کشور، وحید قبادی دانا در پیامی به مناسبت فرا رسیدن سوم دسامبر (13 آذر) روز جهانی افراد دارای معلولیت افزود: هرچند وجود پاره ای مشکلات به ویژه تورم روزافزون ناشی از تحریم ها و کمبود اقلام بهداشتی و توانبخشی، شیوع گسترده بیماری کووید19 و محدودشدن خدمات مراکز در مجموع روند ارائه خدمات را دشوارتر ساخته است اما بهزیستی بر برطرف شدن مشکلات افراد دارای معلولیت اهتمام دارد.

وی اضافه کرد: تشکیل دبیرخانه قانون حمایت از حقوق معلولان جهت پیگیری جدی روند اجرای این قانون در دستگاه های اجرایی، رایزنی مستمر با مسئولان امر به منظور تأمین منابع اعتباری قانون مذکور و تقویت ارتباط با سایر نهادها در راستای همسویی هرچه بیشتر آنان با قوانین حمایت از حقوق معلولان، گام هایی است که با هدف توانمندسازی افراد دارای معلولیت و تبلور حضور ارزنده آنان در مسیر توسعه جامعه اسلامی و در راستای "ساخت جهانی بهتر پس از کرونا برای افراد دارای معلولیت (فراگیر، دسترس پذیر و پایدار)" برداشته می شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سیزدهم آذر ماه، روز جهانی معلولان، فرصتی است تا بار دیگر این پیام انسانگرایانه را در جامعه طنین انداز کنیم که «معلولان حق دارند از مودت و احترام، فرصتهای اجتماعی برابر، امنیت و سلامت بهرهمند گردند». این پیام در شعار امسال روز جهانی معلولان نیز منعکس گردیده و بر این امر تأکید شده است که با غلبه یافتن بر ویروس کرونا باید دنیایی بسازیم که از ثبات و ایمنی لازم برای افراد دارای معلولیت برخوردار بوده و در آن نیازهای این عزیزان تامین می شود.

قبادی دانا در این پیام تاکید کرد: به روزرسانی خدمات مورد نیاز گروههای دارای معلولیت همواره در مدار توجه سازمان بهزیستی بوده و بخش عمدهای از ظرفیتهای تخصصی و منابع اعتباری سازمان به این امر اختصاص یافته که نتیجه آن، ارائه خدمات تخصصی در زمینه های فرهنگی و آموزشی، توانبخشی و مراقبتی است.

*س_برچسب‌ها_س*