پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

توقف قیمت دینار عراق و لیر ترکیه؛ قیمت درهم صعودی شد / تدارک ویژه گرجستان برای مهمانان

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
توقف قیمت دینار عراق و لیر ترکیه؛ قیمت درهم صعودی شد / تدارک ویژه گرجستان برای مهمانان

اقتصادنیوز: بازار امروز شاهد نوسان متنوع قیمت‌ها نسبت به روز گذشته است و لیر ترکیه ثبات قیمت را تجربه کرد و 1740 تومان خرید و فروش شد.

به گزارش اقتصادنیوز، گرجستان به عنوان یکی از مقاصد پرتردد گردشگران در جهان همواره باید از صنعت هتلداری مطلوب و رو به رشدی برخوردار باشد تا بتواند میزبان قابل قبولی از توریست هایی که در طول سال به این کشور مراجعه می کنند، داشته باشد؛ موضوعی که البته آمار و ارقام هم مهر تاییدی بر آن زده است و براساس آخرین گزارش منتشر شده در رسانه های رسمی گرجستان، بر اساس داده‌های منتشر شده در روز دوشنبه توسط اداره ملی آمار این کشور، صنعت هتل‌داری در گرجستان در سال گذشته با ظرفیت دو هزار و 435 شرکت که بیش از دو هزار و 400 هتل و شرکت هتل‌داری را در سراسر این کشور را اداره می‌کنند، رشد قابل توجهی را تجربه کرده که نسبت به سال 2022 افزایش 12.4 درصدی داشته است.

نکته جالب توجه درباره آمار مطرح شده، سهم بزرگ بخش خصوصی از صنعت هتلداری گرجستان است که 99.7 درصد از کل هتل‌ها را تشکیل می دهد و تنها 0.3 درصد از هتل های این کشور به دولت اختصاص دارد.

مساحت کل هتل ها در سال 2024 در گرجستان، به 3.72 میلیون متر مربع رسیده است که نسبت به سال قبل 16.7 درصد افزایش داشته است و تعداد کل تخت‌خواب‌ها در هتل‌های فعال و شرکت‌های هتل‌دار با 10.1 درصد افزایش به 107 و 700 عدد در سال 2023 رسیده است. این در حالیست که تعداد کل اتاق‌ها با رشد 9.5 درصدی در عدد 50 هزار و 100 قرار گرفته است.

شهرهای گرجستان در سال 2023 به پنج میلیون مسافر خدمات رسانی کردند که نشان از رشد 1.2 درصدی نسبت به سال قبل دارد. از تعداد فوق، 60.2 درصد از کل مهمانان اختصاص به خارج از اتحادیه اروپا داشتند و 7.2 درصد از مهمانان شهروندان اتحادیه اروپا بودند و شهروندان روسیه (با سهم 12.7 درصد از کل جمعیت مسافران) در صدر بیشترین تعداد مسافرانی که به گرجستان سفر کرده اند، قرار گرفتند. حال که به آخرین وضعیت صنعت هتلداری گرجستان به عنوان یکی از مولفه های مهم و اساسی در سفر نگاهی انداخته ایم، خالی از لطف نیست مروری هم بر قیمت ارز رسمی این کشور در بازار تهران داشته باشیم.

آخرین قیمت لاری گرجستان امروز 26 شهریور 1403

امروز همچنین قیمت لاری گرجستان سیر صعودی را دنبال کرد و 20 تومان رشد داشت تا نسبت به روز گذشته، 22140 تومان ارزش گذاری و معامله شود

قیمت درام ارمنستان امروز

امروز قیمت درام ارمنستان در جریان معاملات بازار ارز تهران ثبات را تجربه کرده است و بدون تغییر نسبت به روز گذشته، 153 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

قیمت لیر ترکیه امروز

امروز در بازار ارز تهران قیمت لیر ترکیه هم سرنوشت درام ارمنستان را تجربه کرد و بدون تجربه تغییر نسبت به روز گذشته، 1740 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

قیمت دینار عراق در بازار

امروز همچنین قیمت دینار عراق در جریان مبادلات ارزی معامله گران، بر روند ثابت چند روز اخیر خط پایان نکشید و به مانند روز گذشته، 45 تومان قیمت گذاری شد.

آخرین نرخ درهم امارات

بازار ارز تهران در حالی عصر امروز شاهد پایان معاملات بود که قیمت درهم امارات مسیر افزایشی را نسبت به روز گذشته دنبال کرد. هر درهم امروز 16247 تومان خرید و فروش شد تا نسبت به روز پیش 25 تومان گران شده باشد.

نرخ امروز ریال عمان در بازار

قیمت ریال عمان هم امروز در جریان مبادلات ارزی معامله گران در بازار تهران رشد نسبی را تجربه کرد و 154120 تومان معامله شد. قیمت هر ریال امروز 240 تومان بالا رفت؛ میزان نوسانی که در مقایسه با روزهای گذشته نامحسوس تر بوده است.

نرخ برابری ریال عمان و دلار آمریکا هم امروز در بازار به 2.6 رسیده است.

نرخ امروز منات آذربایجان

عصر روز چهارشنبه معاملات بازار ارز تهران در حالی سپری شد و به پایان رسید که قیمت منات آذربایجان پیشروی کرد و با رشد 60 تومانی که تجربه کرد، 34780 تومان مبادله شد.

نرخ امروز بات تایلند

در شرقی ترین مقصد گردشگری ایرانیان؛ تایلند هم قیمت بات، واحد پول رسمی این کشور کاهش ارزش را تجربه کرد و با افت 30 تومانی 1744 تومان قیمت گذاری شد.

نرخ برابری بات تایلند و دلار آمریکا هم امروز در بازار به 0.027 رسید.

قیمت رینگیت مالزی در بازار

در نهایت رینگیت مالزی هم امروز را در حالی به پایان رساند که رشد قیمت 20 تومانی داشت و 13750 تومان خرید و فروش شد.

خلاصه معاملات امروز حکایت از نوسان قیمت‌ها در محدوده رنج نسبت به روز گذشته دارد. معامله گران معتقدند بلوکه شدن بازار در پی کاهش نقدینگی در روزهای پایانی ماه، در نوسانات بازار ارز اثرگذار بوده است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
توقف قیمت دینار عراق و لیر ترکیه؛ قیمت درهم صعودی شد / تدارک ویژه گرجستان برای مهمانان 2
توقف قیمت دینار عراق و لیر ترکیه؛ قیمت درهم صعودی شد / تدارک ویژه گرجستان برای مهمانان 3
توقف قیمت دینار عراق و لیر ترکیه؛ قیمت درهم صعودی شد / تدارک ویژه گرجستان برای مهمانان 4
توقف قیمت دینار عراق و لیر ترکیه؛ قیمت درهم صعودی شد / تدارک ویژه گرجستان برای مهمانان 5