شنبه 14 مهر 1403

توقیف 10 روزه در انتظار خودروهایی باسرعت غیرمجاز

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
توقیف 10 روزه در انتظار خودروهایی باسرعت غیرمجاز

کرمانشاه - ایرنا - رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: باتوجه به اینکه ارتکاب سرعت غیرمجاز و خطرناک از علل اصلی وقوع حوادث و تلفات رانندگی است، خودروهایی که با سرعت بالا در راه‌های برون شهری تردد کنند به مدت 10 روز توقیف خواهند شد.

پایگاه خبری پلیس روز دوشنبه به نقل از سرهنگ «محمد حیدری» اعلام کرد: این تصمیم با هماهنگی دادستان کرمانشاه و به منظور دفاع از حقوق عامه در برابر کسانی که ایمنی تردد در راه ها را برای خود و دیگران مختل می کنند گرفته شده است.

وی ادامه داد: رانندگان متخلف علاوه بر توقیف 10 روزه خودروی آنها، مشمول جریمه 2 میلیون و 40 هزار ریالی و اعمال نمره منفی نیز خواهند شد.

سرهنگ حیدری تصریح کرد: سرعت خودروها در راه های برون شهری استان توسط دوربین های ثابت نصب شده و یا سیاری که در اختیار تیم های کنترل سرعت نیروهای پلیس راه قرار دارد، ثبت می شود.

رییس پلیس راه کرمانشاه ادامه داد: در صورتی که سرعت لحظه ای خطرناک و میانگین سرعت وسیله نقلیه ای توسط دوربین های ثابت رصد شود، آن وسیله ابتدا توقیف سیستمی شده و پس از آن در اولین فرصت که توسط پلیس متوقف شود حکم توقیف به صورت فیزیکی به مدت 10 روز به اجرا در خواهد آمد.

وی گفت: به آن دسته از رانندگانی که به سرعت و بی احتیاطی عادت دارند و تصور می کنند می توانند قانون را دور بزنند هشدار داده می شود که رفتار و فرهنگ رانندگی خود را تغییر دهند.

سرهنگ حیدری تصریح کرد: این طرح فعلا تا پایان خرداد امسال ادامه خواهد داشت و در صورت لزوم در فصل تابستان و فصول بعدی نیز تدوام خواهد یافت.

رییس پلیس راه کرمانشاه ادامه داد: ترخیص وسایل نقلیه ای که به این علت توقیف شوند منوط به پرداخت دیون دولتی و گذراندن دوره بازآموزی خواهد بود.

وی یادآور شد: سرعت غیرمجاز و نامطمئن در راه های برون شهری استان کرمانشاه سالانه حدود 120 نفر را به کام مرگ می کشاند بنابراین بهتر است برای حفظ جان خود و دیگر شهروندان از رفتارهای پرخطر مانند رانندگی با سرعت غیرمجاز خودداری کرد.

*س_برچسب‌ها_س*