چهارشنبه 29 فروردین 1403

تیراندازی در پایگاه دریایی آمریکا در کالیفرنیا

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تیراندازی در پایگاه دریایی آمریکا در کالیفرنیا

تهران - ایرنا - به دنبال تیراندازی در پایگاه تفنگداران دریایی در کالیفرنیا، مقامات محلی از دستگیری و مجروح شدن فرد مظنون در این حادثه خبر دادند.

به گزارش شبکه فاکس نیوز، این حادثه در ساعت 6 و 30دقیقه صبح سه شنبه (به وقت محلی) رخ داد.

بر اساس این گزارش، با زخمی شدن فرد مظنون که به احتمال زیاد با شلیک به خود مجروح شده است، وضعیت اضطراری و آماده باش در پایگاه تنفگداران دریایی توئنتی پالمز کالیفرنیا لغو شد.

نیکول پلیمال افسر روابط عمومی پایگاه دریایی به فاکس نیوز گفت: با آغاز تیراندازی در پایگاه، نیروهای پلیس به سرعت وارد عمل شدند.

به گفته وی، فرد مظنون پس از مجروح شدن برای درمان به بیمارستان منتقل شد و در حال حاضر هیچ زخمی دیگری گزارش نشده و علت حادثه در دست بررسی است.

پایگاه تفنگداران دریایی توئنتی پالمز بزرگترین پایگاه نیروی دریایی آمریکا با بیش از 932 مایل مربع محسوب می‌شود.

در بهمن ماه سال گذشته یک تبعه سعودی عضو القاعده با تیراندازی به هم دوره‌ای‌های خود در پایگاه هوایی پنساکولا فلوریدا موجب کشته شدن سه نفر و زخمی شدن هشت نفر شد.

اداره فدرال تحقیقات آمریکا (اف‌بی‌آی) پس از این حادثه اعلام کرد که به نظر می‌رسد این تیراندازی «مرتبط با تروریسم» بوده است.

به دنبال این جریان، وزارت دفاع آمریکا 175 دانشجوی علوم هوایی سعودی را از پرواز ممنوع کرده و پس از تحقیقات از کارآموزان عربستانی در نهایت به اخراج شماری از آن‌ها از آمریکا منجر شد.

*س_برچسب‌ها_س*