شنبه 7 مهر 1403

ثبت نام برای اعزام نیروها به لبنان آغاز می شود / ما حزب الله را ایجاد کردیم، تسلیحات و آموزش دادیم و از این به بعد هم حمایت می کنیم

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
ثبت نام برای اعزام نیروها به لبنان آغاز می شود / ما حزب الله را ایجاد کردیم، تسلیحات و آموزش دادیم و از این به بعد هم حمایت می کنیم

سفیر اسبق ایران در سوریه گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا دنبال این هستند که بین نیروهای مقاومت و ایران یک فاصله‌ای ایجاد کنند و بگویند ایران از آن‌ها حمایت نمی‌کند. این فضا الان فراهم است با توجه به این‌که امکان دسترسی به لبنان و منطقه جولان در سوریه فراهم شده تا نیروها اعزام شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدحسن اختری، رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری درباره وضعیت حزب الله لبنان پس از حملات اخیر اسرائیل و رویکرد ایران در قبال لبنان گفت: مساله ضرورت حمایت و پشتیبانی از نیروهای مقاومت از سرزمین فلسطین و سرزمین لبنان که به‌خصوص در این هفته مورد تجاوزات پیاپی و مستمر و ویرانگر از سوی رژیم صهیونیستی قرار گرفته، بر هیچ کسی پوشیده نیست و یک امر عقلانی و یک امر بسیار ضروری است. همانطور که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند که هرگونه به هر نحوی که می‌شود و باید از آن‌ها حمایت و پشتیبانی شود، باید همه مردم در سطوح مختلف، مسئولان و غیرمسئولان، عامه مردم به هر نحوی که می‌توانند، باید در این میدان حضور پیدا کنند و بیایند در برابر دشمن ایستادگی کنند. الان اضافه بر جنایاتی را که رژیم اشغالگر قدس علیه مردم فلسطین و غزه در این سال‌های متمادی انجام داده به نیروهای مقاومت در لبنان و هسته اصلی این نیروها یعنی حزب الله لبنان فرماندهان آن حمله کرده است بنابراین نمی توانیم بی تفاوت باشیم.

بنا به روایت دیده بان ایران، معاون اسبق امور بین الملل دفتر رهبری، در پاسخ به سوالی درباره پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه و ترور سفیر ایران در بیروت گفت: در دوماه گذشته اسرائیل مهمان بزرگ ما جناب آقای هنیه را در خاک جمهوری اسلامی ترور کرد و جنایات دیگری را که مرتکب شد، از جمله حمله به سفارت ما و حمله‌های دیگری که صورت گرفته، این‌ها همه مقتضی است و می‌طلبد که ملت ما با تمام وجود در برابر جنایات رژیم اشغالگر ایستادگی کنند و کسی سکوت اختیار نکند. همه باید در این‌جا به هر نحوی که می‌توانند، ایستادگی کنند.

جوانان کشور ما و کشورهای دیگر آمادگی اعزام به لبنان و سوریه برای جنگ با اسرائیل را دارند

اختری خاطرنشان کرد: ما در همان روز اول عملیات طوفان‌الاقصی حمایت خود را از مقاومت اعلام کردیم و همایشی را که برگزار کرده بودیم، در آن‌جا اعلام کردم که اگر دولت‌های اطراف فلسطین اجازه دهند، مردم، جوانان ما از کشور ما و کشورهای دیگر آمادگی دارند به رژیم صهیونیستی حمله کرده برای آن‌که به فلسطین بروند و از فلسطین دفاع کنند واز مقاومت حمایت کنند. و همچنین چنانچه اطلاع دارید، در صفحه کمپینی که باز شد، بیش از شش، هفت میلیون از جوانان ما نام‌نویسی کردند و اعلام آمادگی کردند برای حمایت از فلسطین و حمایت از مقاومت. ولی سران مقاومت، رهبران مقاومت همان موقع اعلام کردند که اول به نیروی انسانی احتیاج ندارند، ولی برای امکانات مادی، برای غذا، برای لباس، برای پوشاک و تامین نیازمندی‌های بهداشتی، سلامت و درمان، مردم می‌توانند کمک کنند و ما هم اعلام کردیم و کمکهایی هم جمع‌آوری شد از جمهوری اسلامی و برای آن‌ها در حدی که می‌توانستند، فرستادند.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری با اشاره به حمایت ایران از نیروهای حماس در غزه و فلسطین یادآور شد: این‌که تاکید می‌کنم، برای این‌که شما در همین بیانی که پخش می‌کنید، همه رسانه‌ها به این مساله توجه دهند که مردم ایران، مسئولان ایران نسبت به مقاومت و فلسطین و غزه همین‌طوری که امروز نسبت به لبنان می‌خواهند کمک کنند، آن زمان هم کمک کردند.

آمادگی اعزام نیروهای افغانستان، پاکستان، ایران، آذربایجان، عراق به جبهه لبنان را داریم

معاون اسبق امور بین الملل دفتر رهبری، با اشاره به علاقه نیروهای انقلاب اسلامی برای اعزام به جبهه های جنگ لبنان گفت: الان امروز هم که مردم لبنان در مظلوم‌ترین شرایط قرار دارند و کشور لبنان به‌عنوان کشور مسلمان مورد تجاوز قرار گرفته، بر همه ما همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند، مراجع اعظام فرمودند، مراجع بزرگ قم، مراجع بزرگ نجف و همه این‌ها اعلام کردند، مردم لازم است به هر نحوی که می‌توانند، به کمک و پشتیبانی آن‌ها بشتابند و آن‌ها را کمک کنند. و شما هم بدانید، مردم هم بدانند و به‌خصوص دشمن بداند که مسلمانان آماده هستند از کشورهای مخلتف، از کشورهای اسلامی، از افغانستان، پاکستان، ایران، آذربایجان، عراق و از جاهای مختلف، مردم در هر زمینه‌ای که به وجود بیاید، آمادگی دارند هم با جانشان و هم با مالشان به کمک مردم لبنان، به کمک مردم مقاومت و نیروهای مقاومت بشتابند و بروند در آن‌جا زمینه برای آن‌ها فراهم شود.

امام جمعه اسبق سمنان ضمن درخواست از مسئولان برای اعزام نیروهای شبه نظامی برای جنگ با اسرائیل خاطرنشان کرد: انتظار داریم مسئولان اگر می‌بینند زمینه‌هایی وجود دارد برای این‌که نیروها بروند، اعلام کنند تا مردم اعلام آمادگی کنند و مردم به کمک آن‌ها بروند. کمک‌کردن به مظلوم، هم یک اصل قرآنی است که که خداوند متعال فرموده و خداوند دستور داده که باید مظلومان مورد حمایت قرار بگیرند و این جزو شریعت مقدس اسلام است.

می توانیم مانند سال 60 برای جنگ با اسرائیل به لبنان نیرو اعزام کنیم 

محمدحسن اختری درباره رویکرد دولت جمهوری اسلامی در قبال وقایع لبنان گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا دنبال این هستند که بین نیروهای مقاومت و ایران یک فاصله‌ای ایجاد کنند و بگویند ایران از آن‌ها حمایت نمی‌کند. این فضا الان فراهم است با توجه به این‌که امکان دسترسی به لبنان و منطقه جولان در سوریه فراهم شده تا نیروها اعزام شوند.

معاون اسبق امور بین الملل دفتر رهبری با اشاره به ارسال لشکر محمدرسول الله به لبنان در دهه60 به دیده بان ایران گفت: همانطوری که مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی در سال 60، وقتی لبنان مورد تجاوز قرار گرفت، امام دستور داد و نیروهای ما رفتند در آن‌جا برای حمایت از مردم لبنان و موفق شدند و رژیم اشغالگر را از همه مناطق اشغالی بیرون راندند و مناطق را آزاد کردند. همانطوری که آن روز انجام دادند، این ملت ما و این نظام ما در همان مسیر به پیش می‌رود.

ما حزب الله را ایجاد کردیم، تسلیحات و آموزش دادیم و از این به بعد هم حمایت می کنیم

اختری خاطرنشان کرد: فضاسازی‌هایی درباره عدم حمایت ایران از لبنان صورت می‌گیرد، این‌ها دشمنان اسلام هستند، این‌ها تلاش می‌کنند که ما از حمایت از مهم ترین بازوی مقاومت یعنی حزب الله دست بکشیم. در عین حالی که می‌بینند مردم فلسطین، لبنان و رهبران فلسطینیه نظام جمهوری اسلامی اعتماد دارند و به جمهوری اسلامی امید دارند. ما حزب الله را ایجاد کردیم، تسلیحات و آموزش دادیم و از این به بعد هم حمایت می کنیم.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: نه فلسطینی‌ها گول این فضاسازی‌ها را می خورند نه مردم لبنان و نه مردم مسلمان در کشورهای دیگر. همه می‌دانند؛ علمای اسلام، مسئولان و حکومت‌های مسلمان، همه دانشمندان، فرهیختگان در همه دنیا می‌دانند کسی که در همین یک سال بعد از عملیات طوفان‌الاقصی در کنار فلسطین ایستاد و از فلسطین حمایت کرد، از مقاومت حمایت کرد، جمهوری اسلامی بود.

با ثبت نام مردم در کمپین اعزام نیرو به لبنان و سوریه؛ مسئولان قطعاً اجازه می دهند

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا در پاسخ به سوالی «درباره شرایط اعزام نیرو به لبنان برای جنگ با اسرائیل» گفت: باید جوانان ما، عزیزان ما مثل آن کمپینی که سال گذشته درست کردند، کمپینی ایجاد و نام‌نویسی شود، مردم اعلام آمادگی کنند، مسئولان مطالعه کنند و ببینند اگر زمینه‌هایی در سوریه وجود دارد، زمینه‌ای برای رفتن به لبنان وجود دارد، زمینه را باز بگذارند و حمایت کنند که مردم ان‌شاءالله بروند و قطعا اجازه هم می‌دهند.

همانطوری که نیروهای ما به سوریه رفتند، زمینه برای اعزام نیرو به جولان و جنوب لبنان فراهم می شود

اختری، همانطوری که نیروهای ما به کمک مردم سوریه رفتند و در برابر آن جنایتکاران داعشی و آن تکفیری در برابر آن‌ها ایستادگی کردند و توانستند سوریه را حمایت و پشتیبانی کنند، امروز در برابر اسرائیل در همه جا ایستادگی می‌کنند و لبنان هم خواهند رفت. زمینه هم ان‌شاءالله فراهم می‌شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا و رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال درباره اینکه آیا «مجموعه شما حاضر است دوباره کمپینی را راه بیندازد و افرادی بیایند و ثبت‌نام کنند و این شور و هیجان ایجاد شود بین جوان‌ها که خودشان را ابراز کنند و اعلام آمادگی کنند؟» گفت: بله؛ در مدت همین دو، سه روز به خواست خداوند متعال هم برای جمع‌آوری کمک های مالی و هم برای اعلام آمادگی برای اعزام به جنگ با اسرائیل، ان‌شاءالله کمپین‌های را تشکیل خواهیم داد.

2721823

کد خبر 1963637