شنبه 7 مهر 1403

ثمره دفاع مقدس با زبان هنر به جوانان منتقل شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ثمره دفاع مقدس با زبان هنر به جوانان منتقل شود

یزد - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: دفاع مقدس و ایثارگری رزمندگان اسلام بخش مهمی از تاریخ ایران است و هیچ فردی نمی‌تواند در مقابل آن سیاست انکار را انتخاب کند، به خاطر اهمیت موضوع باید ثمره و اهداف آن را با استفاده از جلوه‌های فرهنگی و هنری به جوانان منتقل کنیم.

مجید جوادیان‌زاده روز سه‌شنبه در نشست کمیته هنری ستاد کنگره ملی بزرگداشت شهدای یزد با اشاره به اینکه برگزاری این رخداد فرهنگی یک فرصت است افزود: باید با برنامه‌ریزی و جلب همکاری همه دلسوزان و فعالان فرهنگی و هنری بیش از گذشته از ارزش های دوران هشت سال دفاع مقدس استفاده کرد.

وی با اشاره به شاخه‌های فرهنگی و هنری آن دوران ارزشمند ادامه داد: در هر کشوری یکی از برهه‌های مهم تاریخی آن در خصوص جنگ است که نمونه آن جنگ جهانی دوم است که منبع شاخه هنری به عنوان تغذیه‌ای برای آنهاست و به قدری این امر زیبنده است که مسائل اجتماعی، فرهنگی و هویتی در آن مطرح می‌شود.

این مسوول فرهنگی استان خاطرنشان کرد: ایران اسلامی تاریخی به نام هشت سال دفاع مقدس را تجربه کرد که باید بیش از این به عنوان یک فرصت از آن در راستای اهداف نطام و انقلاب اسلامی و تبیین درست بهره گرفت و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و هویتی در برگزاری هرچه بهتر کنگره ملی شهدا نقش اصلی را برعهده دارد.

جوادیان‌زاده یادآور شد: شاهدیم که امروزه بسیاری از آثار فرهنگی و هنری مانند سمفونی‌های بزرگ، رمان‌های اثرگذار، نمادهای تجسمی و سایر آثار به عنوان شاخه‌های هنری برای تحقق اهداف مورد نظر مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین با همکاری تمام بخش‌ها و در جریان برنامه مدون برای برگزاری باشکوه کنگره ملی شهدا اقدام کرد.

همچنین مسوول بسیج هنرمندان یزد به اهمیت فعالیت و برنامه های محوری از سوی کمیته هنری کنگره ملی شهدای استان در خصوص تهیه محتوای فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: شهدا زنده هستند و همانطوریکه در قرآن کریم بیان شده است ما باید ضمن کسب فیض از تلاش آنها بهره ببریم، زیرا ما نیازمند مطالعه ایثار و فداکاری آنها هستیم.

علی‌محمد پارساییان با بیان اینکه اگر امنیت و آزادی داریم به برکت خون شهداست که جان خود را در دفاع مقدس تقدیم کرده اند ادامه داد: استفاده از جلوه‌های فرهنگی و هنری در برگزاری بهتر کنگره با همکاری همه مردم و هنزمندان یک ضرورت است که باید بهره گرفت.

وی به اهمیت کنگره یادشده با اشاره به منویات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این کنگره 21 کمیته تخصصی پیش‌بینی شده است که یکی از مهمترین آن در بخش هنری است که یک سری فعالیت‌ها باید پیگیری شود و از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

استان یزد حدود چهار هزار شهید تقدیم انقلاب‌اسلامی کرده و کنگره یادشده در اسفندماه سال 99 برگزار می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*