یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

جانباختن 16 هزار نفر در حوادث رانندگی / سالانه 300 هزار نفر مصدوم می شوند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
جانباختن 16 هزار نفر در حوادث رانندگی / سالانه 300 هزار نفر مصدوم می شوند

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار سید تیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور فراجا همزمان با روز ملی حمل و نقل و رانندگان گفت: شبکه حمل و نقل، ستون فقرات و زیرساخت اقتصاد کشور است و اگر این شبکه اشکال داشته باشد، بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی و حتی اجتماعی در کشور، دچار مشکل می‌شود.

سردار حسینی افزود: 26 آذر، سالروز فرمان تاریخی امام خمینی (ره) برای کمک‌رسانی به توزیع اقلام و مایحتاج مردم در زمان دفاع مقدس، روز ملی حمل و نقل نامگذاری شد و این روز را می‌توانیم فرصتی برای توجه بیشتر به حوزه حمل و نقل بدانیم.

وی گفت: متأسفانه آمار جان‌باختگان تصادفات رانندگی در کشورمان بسیار بالاست و این موضوع، دغدغه‌ای است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

سردار حسینی تصریح کرد: براساس آمارهای موجود، سالیانه حدود 16 هزار نفر از هموطنانمان در حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و حدود 300 هزار نفر نیز در جریان این سوانح، مجروح و مصدوم می‌شوند و به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

وی افزود: ناامنی چرخه و فرآیند حمل و نقل به عوامل متعددی برمی‌گردد که دو عامل ایمنی جاده‌ها و ایمنی خودروها در مرحله بعد از اهمیت بالایی برخوردارند و می‌بایست به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرند.

سردار حسینی تصریح کرد: در موضوع ایمنی خودروها در دهه‌ها و سال‌های اخیر، دچار ضعف‌های قابل توجهی هستیم و می‌توانیم با فرهنگ‌سازی صحیح و کارآمد در حوزه حمل و نقل بین کاربران، باعث توجه بیشتر آنها به موضوع ایمنی جاده‌ها و خودروها شویم تا از این طریق بتوانیم تصادفات جاده‌ای را تا جای ممکن کاهش دهیم.

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا با تقدیر و تشکر از تلاش‌های رانندگان حوزه حمل و نقل بار و مسافر درون شهری و برون شهری، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف بزرگ و تأمین ایمنی جاده‌ها و خودروها، نیازمند یک هم‌افزایی مشترک میان تمامی دستگاه‌های متولی حوزه حمل و نقل در سراسر کشور هستیم.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید جانشین رئیس پلیس راهور فراجا سید تیمور حسینی ایمنی خودروها این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است