دوشنبه 16 مهر 1403

جانبازان بالای 50 درصد خراسان شمالی واکسن آنفلوآنزا گرفتند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جانبازان بالای 50 درصد خراسان شمالی واکسن آنفلوآنزا گرفتند

بجنورد - ایرنا - معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: تمامی جانبازان بالای 50 درصد و شیمیایی شدید و متوسط این استان زیر پوشش مایه‌کوبی رایگان آنفلوآنزا قرار گرفتند.

عزیز رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقدام با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان و با هدف حفظ سلامت جانبازان گرانقدر دوران دفاع مقدس در برابر این بیماری صورت گرفت.

وی با بیان اینکه هم اکنون به 350 نفر از ایثارگران استان، واکسن آنفلوانزا تزریق شده است، گفت: والدین 2 شهید استان نیز که تعداد آنها 55 نفر است در هفته جاری واکسینه می‌شوند.

وی افزود: پیگیری انجام واکسیناسیون آنفلوآنزا برای سایر گروه‌های ایثارگری از جمله ایثارگران دارای بیماری سخت نیز در حال انجام است و در صورت تامین واکسن، ایمن سازی این اقشار نیز انجام خواهد شد.

وی گفت: جانبازان و ایثارگران از جان و سلامت خود برای حراست از کشور و ارزش ها مایه گذاشته اند و اکنون حفظ سلامت آنان بیش از هر چیز اهمیت دارد لذا تمام تلاش مجموعه بنیاد بر این است تا در فصل پاییز با شیوع 2 بیماری آنفلوانزا و کرونا بتوانیم سلامت ایثارگران را حفظ کنیم.

خراسان شمالی با اعزام 35 هزار رزمنده به جبهه های دفاع مقدس، بیش از سه هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است و اکنون 6 هزار جانباز سرافراز دارد.

*س_برچسب‌ها_س*